• Dnes je: Streda 28. júla 2021 meniny má Krištof

Vedci potvrdili prvé dvojité infekcie COVID-19, vírus tak môže byť ešte nebezpečnejší

Koinfekcie by mohli vytvoriť ďalšie kombinácie a generovať nové varianty ešte rýchlejšie.

U dvoch pacientov v Brazílii zistili pri pozitívnom testovaní na ochorenie COVID-19 súčasne viac ako jeden variant koronavírusu.

Predpokladá sa, že sú to prvé dvojité infekcie koronavírusom vo svete.

Výskumníci z brazílskej Universidade Feevale dvojitú nákazu odhalili, keď odobrali výter 90 infikovaným ľuďom v brazílskom štáte Rio Grande do Sul. Informuje o tom portál dailymail.co.uk.

Štúdia ešte nebola publikovaná

U jedného z pacientov zistili dva brazílske varianty vírusu, ktoré sa vyvinuli separátne v rôznych štátoch. Známe sú ako varianty P.1 a P.2. U ďalšieho pacienta zistili koronavírus P.2 a variant B.1.91, ktorý sa prvý raz objavil vo Švédsku.

Štúdia, v ktorej to konštatujú, ešte nebola publikovaná vo vedeckom časopise ani ju neskúmali iní vedci. Fernando Spilki, hlavný výskumník pracujúci na štúdii, uviedol, že sa obáva, že koinfekcie vytvoria kombinácie a budú generovať nové varianty ešte rýchlejšie.

Vírusy by sa mohli krížiť

John McCauley, riaditeľ Celosvetového centra pre chrípku na Francis Crick Institute v Londýne pre portál MailOnline povedal, že je možné, aby sa niekto súčasne infikoval dvomi variantmi. Upozornil, že hoci je to nepravdepodobné, biologicky je možné, aby sa dva varianty mohli navzájom krížiť a vymeniť si genetický kód.

Iný vedec, ktorý požiadal o zachovanie anonymity, však pripustil, že brazílski vedci mohli kontaminovať vzorky počas sekvenovania, čo viedlo k nesprávnym výsledkom.

Nový Covid automat

Od stredy 3. februára platia pre 34 okresov nové opatrenia, bez negatívneho testu na COVID-19 vás nepustia ani do roboty

Slovensko nakupuje testy na domáce použitie. Nahradí samostestovanie celoplošný skríning?

Briti u seba objavili ďalší nový kmeň koronavírusu. Pfizer aj Moderna pri ňom pripúšťajú nedostatky vakcíny