Po ôsmom mieste v rýchlostných pretekoch na 7,5 km skončila v pretekoch s hromadným štartom na 12 km na desiatej priečke.
Štyridsaťročná Kuzminová v IBU Cupe druhýkrát po sebe v elitnej desiatke, predbehla aj dvadsiatničky
21.12.2024 (SITA.sk) - Slovenská biatlonistka Anastasia Kuzminová dosiahla v rakúskom Obertilliachu druhé umiestnenie v elitnej desiatke IBU Cupu po sebe.
Za víťaznou Nemkou Stefanie Schererovou zaostala o 54,9 s. Je pozoruhodné, že pred 40-ročnou Kuzminovou skončili len samé dvadsiatničky. Najstaršia spomedzi tých pretekárok, ktorú ju zdolali, je 29-ročná Nemka Marion Wiesensarterová, štvrtá v cieli.
Výsledok mohol byť lepší
Kuzminovej výsledok mohol byť ešte oveľa lepší, ak by neurobila tri chyby na strelnici. Dva nepresné výstrely prišli na úvodnej streľbe v ľahu, po ktorej klesla na 25.- 30. miesto. Neskôr chybila aj na prvej streľbe v stoji.
Postrážila si však druhú streľbu v stoji, kde už neurobila chybu a z druhej desiatky sa posunula do prvej. Celkovo dosiahla šestnásty najlepší bežecký čas. Po ôsmich pretekoch v IBU Cupe patrí Kuzminovej celková 35. priečka.
Skúsenosti z dlhoročnej kariéry
"Ukázala skúsenosti z bohatej kariéry. Odchádzala desiata a pred sebou mala viacero papierovo pomalších súperiek. No už to nebolo ono, napriek tomu, že ich pred sebou videla a určite bola hladná po ich zdolaní, už to nešlo. Finišovala teda desiata po veľmi dobrom výkone. Zlý začiatok, výborný koniec. Trojnásobná olympijská víťazka má viditeľne lepšiu formu ako vlani a chcela by absolvovať kompletný januárový program SP, čo však bude veľmi náročné," napísal o Kuzminovej špecializovaný web slovenskybiatlon.sk.
V pretekoch s hromadným štartom podala dobrý výkon aj 22-ročná Ema Kapustová. S jednou chybou na strelnici a 39. bežeckým časom skončila na 21. mieste.
"Ema mierne zlepšila bežeckú formu a aspoň si prinavrátila nuly. Nemá dôvod vyskakovať, ale v Oberhofe bude single mix, kde by to mala vyskúšať a snáď bude postupne zrýchľovať na trati," zhodnotil Kapustovú web slovenskybiatlon.sk.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.