Ukrajinskí vojaci okrem toho zničili osem ruských riadených striel, oznámil v nedeľu ukrajinský generálny štáb.
Ukrajinské vzdušné sily udreli na 11 ruských zoskupení vojakov a techniky
14.1.2024 (SITA.sk) - Ukrajinské vzdušné sily počas uplynulého dňa zaútočili na 11 zoskupení ruských vojakov, munície a vojenskej techniky. Ukrajinské raketové jednotky konkrétne udreli na ruské delostrelecké systémy, systémy protivzdušnej obrany, muničný sklad a systém elektronického boja.
Viac o téme: Vojna na Ukrajine
Informuje o tom web Kyiv Independent.
Putin je zodpovedný za nezmyselné a zbytočné straty na životoch, bremeno vojny musia znášať aj obyčajní ruskí civilisti
Počas mimoriadneho zasadnutia Bezpečnostnej rady Organizácie Spojených národov (OSN) v nadväznosti na údajný útok v ruskom Belgorode neďaleko hraníc s Ukrajinou americký predstaviteľ John Kelley uviedol, že „brutálnu vojnu Kremľa musia znášať aj obyčajní ruskí civilisti“. Referuje o tom web Kyiv Independent.
Rusko zvolalo mimoriadne zasadnutie Bezpečnostnej rady OSN po sobotňajšom útoku na Belgorod, pri ktorom údajne zahynulo 20 ľudí vrátane dvoch detí. Zranených je údajne aj takmer 111 osôb.
„Spojené štáty smútia za každým civilným životom strateným v tomto konflikte a vo všetkých konfliktoch po celom svete. Nestratili sme zo zreteľa skutočnosť, že aj obyčajní ruskí civilisti znášajú bremeno brutálnej vojny Kremľa. Tak ako v tejto rokovacej sále otvorene a na rovinu diskutujeme o problémoch, Putin by mal byť úprimný k svojmu ľudu o tom, aká je cena jeho vojny,“ povedal Kelley.
Američan zdôraznil spojitosť útoku v Belgorode s Putinovými vojnovými ambíciami a dopadmi vojny na ruský ľud.
„Každý deň pokračuje invázia Kremľa na Ukrajinu a Putin je zodpovedný za nezmyselné a zbytočné straty na životoch. Toto je jeho vojna. Je to vojna, ktorú si vybral... On môže za začatie a predĺženie tejto vojny v rozpore s Chartou OSN a za straty na životoch, ktoré z toho vyplývajú,“ skonštatoval Kelley.
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.