Raritné kalisko na Liptove vyhľadávajú medvede.
Medvede sa kúpali v kalisku na Liptove. Bojíte sa vyjsť zo záhrady a už aj ubližujú ľuďom, sťažuje sa starostka
V Liptovskom Mikuláši na okresnom úrade zasadal vo štvrtok krízový štáb, nakoľko od 5. októbra platí na celom území mimoriadna situácia po smrteľnom útoku medveďa v Hybe. Práve tu sa podľa informácií TV Joj zverejnených na stránke Noviny.sk rozhodovalo o osude medveďov.
Televízia zverejnila zábery z raritného kaliska na Liptove, ktoré bolo plné medveďov. „Nemuselo dôjsť k takej situácii, keby sa to riešilo skôr.
Bojíte sa vyjsť zo záhrady, oberajú nám jabĺčka, ale to je najmenej. Už ubližujú aj ľuďom, a to je vážne,“ sťažovala sa starostka obce Bobrovček Jana Kušová.
Niektorí sa s postupom nestotožňujú
Na krízovom štáve bolo ešte raz zopakované, že povolenie na odstrel má užívateľ užívateľ poľovného revíru žiadať priamo Ministerstvo životného prostredia SR. Starostovia v tamojšom okrese dostali za úlohu hlásiť počas mimoriadnej situácie výskyt týchto šeliem minimálne raz do týždňa.
„Ja zavolám zásahový tím. Príde za deň, za dva, ale ak príde s píšťalkami po 4 dňoch, tak to už je v pasé,“ ozrejmil starosta Liptovskej Sielnice Igor Guráň.
Sú však aj starostovia, ktorí sa s postupom krízového štábu nestotožňujú. Jedným z nich je aj Richard Bros z Demänovskej Doliny, ktorý sa vyjadril, že to nebudú robiť.
Nebude sa bezhlavo strieľať
Starostovia teraz majú 10 dní na to, aby nahlásili problémové medvede, čím určia nárazníkové zóny s povoleným odstrelom. Nebude sa však bezhlavo strieľať.
„To nie je nejaký holubník, že si niekto nadiktuje sto medveďov, tak bude sto, nie,“ upozornil štátny tajomník Ministerstva životného prostredia Filip Kuffa.
Od odlov medveďa hnedého zrejme ako prvé požiada mesto Liptovský Mikuláš. Zároveň zistia, ako bude vyzerať odprezentovaná teória z krízového štábu v praxi. Ako informoval primátor Ján Blcháč, v piatok podpíšu žiadosť na ministerstvo na základe nahláseného pohybu šeliem v okrajových častiach mesta.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.