• Dnes je: Sobota 21. decembra 2024 meniny má Bohdan

Bratislava rozšíri regulované parkovanie PAAS o ďalšie zóny, mesto priblížilo aj nasledujúce pripravované projekty

Bratislava rozšíri regulované parkovanie PAAS o ďalšie zóny, mesto priblížilo aj nasledujúce pripravované projekty

Ďalším pripravovaným projektom je výstavba podzemného parkoviska na Kollárovom námestí.

Regulované parkovanie PAAS sa v Bratislave rozšíri o ďalšie zóny v Petržalke a Novom Meste.

Pre agentúru SITA to uviedol hovorca magistrátu Peter Bubla.

„Pracujeme na rozšírení PAAS v Petržalke – na sídliskách Háje 2 a 3, či rozšírení Nového Mesta o Ľudovú štvrť a Zátišie, kde aktuálne mestská časť vyznačuje parkovacie miesta a súvisiace značenie, ako aj na príprave ďalších zón,“ poznamenal hovorca.

Posledné zaregulované lokality

Medzi poslednými zaregulovanými lokalitami bola od 19. júna nová PAAS zóna v lokalite RU3 – Trávniky v Ružinove, susediaca so zónou Štrkovec.

„Následne 2. októbra sme spustili regulované parkovanie PAAS v zóne Líščie údolie v Karlovej Vsi,“ doplnil hovorca s tým, že o termínoch spustenia ďalších parkovacích zón budú ako doteraz informovať vždy minimálne mesiac vopred.

Parkovisko P+R

Čo sa týka ostatných možností parkovania, v auguste otvorili parkovisko P+R Prístavný most s kapacitou 106 parkovacích miest s napojením na cyklotrasu a MHD.

„Mesto zabezpečuje projektovanie parkovacieho domu P+R ZOO s plánovanou budúcou kapacitou 418 miest, a taktiež projektuje záchytné parkoviská v blízkosti obratiska budúcej električkovej radiály v Petržalke,“ priblížil hovorca. S mestskou časťou Karlova Ves stavajú prvý rezidentský parkovací dom na ulici Ľudovíta Fullu.

„Počet parkovacích miest sa tu zvýši takmer o polovicu, celkovo bude k dispozícii 72 miest a pribudne aj nová zeleň,“ uviedol Bubla. Povoľovacie procesy ďalej podľa neho prebiehajú na parkovacie domy v Petržalke na Wolkrovej ulici a v Dúbravke na Saratovskej.

Ďalší pripravovaný projekt

Ďalším pripravovaným projektom je výstavba podzemného parkoviska na Kollárovom námestí. Tu podľa hovorcu aktuálne realizujú prípravné práce a mesto v rámci svojich oprávnení dohliada, aby developer dodržiaval všetky povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo všeobecne záväzných právnych predpisov, ako aj zmlúv medzi developerom a mestom.

„S developerom a mestskou časťou Staré Mesto o detailoch projektu, vzhľadom na jeho aktuálnu rozpracovanosť, priebežne rokujeme,“ uzavrel Bubla.

Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho

poskodena zasielka nie je zodpovednostou jeziska ale predavajuceho

21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.

Krehké predmety

Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.

„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.

Poškodená zásielka

Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.

V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.

Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.

„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.

Vrátenie tovaru

Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.

V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.

Preťaženie doručovacích miest

Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.

Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.

Náhradné miesto doručenia

Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.

„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.


Počasie