Slováci sú ochotní zaplatiť za kvalitné pivo adekvátnu sumu.
Zlatý Bažant posilňuje svoju pozíciu na slovenskom trhu a ukazuje kvalitu slovenských pív a radlerov

19.12.2024 (SITA.sk) -
- Zlatý Bažant posilnil svoje vedúce postavenie na trhu vďaka úspechu nového Zlatého Bažanta 12 %
- Úspešné uvedenie Krušovice Bohém potvrdilo zákaznícku preferenciu tradície s inováciami
- Výraznému rastu radlerov Zlatý Bažant 0,0% pomohla letná sezóna aj kampaň s Petrom Saganom
Tento rok sa z dielne hurbanovského pivovaru darilo najmä radlerom, čomu pomohla aj letná kampaň s Petrom Saganom. Svoje postavenie si upevnil slovenský ležiak Zlatý Bažant. Etablovala sa aj novinka na slovenskom trhu Krušovice Bohém. Pokračujúci návrat pivárov do prevádzok však môžu zabrzdiť v budúcom roku viaceré faktory.
Najpredávanejšie pivá
Preferencie zákazníkov sa neustále vyvíjajú. Zatiaľ čo svetlé výčapné 10-stupňové pivo si udržuje svoju tradičnú pozíciu, spotrebitelia hľadajú nové chuťové zážitky. Tento trend sa prejavuje rastúcim záujmom o plnšie prémiové ležiaky, ktoré ponúkajú výraznejšiu chuť a arómu. Ich medziročný rast sa pohybuje tesne pod úrovňou 11%.
Slovenská značka Zlatý Bažant si aj tento rok upevnila svoje vedúce postavenie na trhu vďaka úspechu 12 – stupňového piva. Počas letnej sezóny spoločnosť tiež zaznamenala výrazný rast popularity radlerov ktoré sa opäť stali jedným z najvyhľadávanejších nápojov, najmä počas letných mesiacov. Povedomie o značke Zlatý Bažant radler 0,0% umocnila aj letná kampaň a prepojenie so známym športovcom a influencerom Petrom Saganom. Nealko kategória značky Zlatý Bažant tento rok rástla o takmer 18 %.
Tento trend potvrdzuje, že radlery aj po 13 rokoch od uvedenia na trh stále predstavujú atraktívne osvieženie pre širokú skupinu spotrebiteľov, ako aj to, že Slováci vedia oceniť kvalitu domácich produktov. V porovnaní s minulým rokom stúpol celkový predaj značky Zlatý Bažant o 10 %.
Tento rok HEINEKEN Slovensko uviedol na domácom trhu aj novinku - český ležiak Krušovice Bohém, ktorý sa u nás úspešne etabloval a jeho obľúbenosť naďalej rastie. Prémiové portfólio značky Krušovice tým na Slovensku výrazne posilnilo a jeho predaje stúpli aj vďaka Bohémovi o viac ako 70 %. Uvedenie značky Krušovice Bohém tak patrí k najúspešnejším inováciám roka 2024.
"V pivovare Hurbanovo sme nesmierne hrdí na to, že vyrábame výnimočné pivá, ktoré si neustále získavajú uznanie na domácej i medzinárodnej úrovni. Za posledné roky bola naša snaha o kvalitu ocenená mnohými cenami, čo ešte viac upevnilo naše postavenie v pivovarníckom priemysle. V tomto roku sme triumfovali na prestížnej súťaži Slovenská pivná korunka, kde sme si odniesli až osem ocenení. Veľmi nás teší aj udelenie ceny Značky kvality pre Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón, ktoré udeľuje Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a je potvrdením toho, že ide o slovenský produkt vysokej kvality," hovorí generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko Luis Prata.
Vysoký štandard a kvalita produktov sú pre spoločnosť HEINEKEN Slovensko prioritou. Dokazuje to aj nedávny prieskum, podľa ktorého až 87% spotrebiteľov oceňuje práve kvalitu piva na HoReCa prevádzkach. Spoločnosť HEINEKEN Slovensko pravidelne realizuje školenia techniky čapovania pre personál gastro prevádzok, čo výrazne prispieva k zvyšovaniu úrovne zážitku. Zároveň je dlhodobým partnerom HoReCa sektora a pomáha mu v náročnejších situáciách, ale aj v dlhodobom raste. Poskytuje komplexný servis, ktorého súčasťou sú ekonomické či obchodné opatrenia, odborné konzultácie, ako aj podpora v online prostredí. Jedným z podporných nástrojov je aj informačno-edukačný portál HORECA Academy, na ktorom prináša rozmanité riešenia a tipy, ako môžu podniky prilákať späť svojich zákazníkov.
Aktuálne pivné trendy
Po rokoch prinášania rozmanitosti a netradičných chutí z menších remeselných pivovarov pokračuje spoločnosť HEINEKEN Slovensko naďalej v tomto trende. Spotrebitelia si zároveň stále cenia klasické, plné chute a kvalitné suroviny, ktoré sú základom každého dobrého piva. Zákazníci na jednej strane túžia po nových chuťových zážitkoch, no zároveň si cenia overenú kvalitu a tradíciu. HEINEKEN Slovensko preto spája to najlepšie z oboch svetov a prináša rovnováhu medzi tradíciou a modernými trendami.
Kľúčom k úspechu je z pohľadu spoločnosti HEINEKEN neustále hľadanie rovnováhy medzi inováciami a zachovaním tradičných hodnôt a zároveň využitie silného potenciálu vo využívaní bohatstva slovenských surovín. "Podpora slovenských produktov je dôležitá nielen pre posilnenie domáceho trhu, ale aj pre zachovanie nášho jedinečného pivného dedičstva. Veríme, že kombinácia tradície a moderných trendov vytvára priestor pre existenciu zaujímavých a zároveň autentických slovenských pív. Okrem toho naše pivá využívajú miestne suroviny, ako je slovenský slad a slovenská voda, ktoré sú medzinárodne uznávané ako ingrediencie vysokej kvality. Ich konzumáciou zároveň podporujeme rozvoj nášho hospodárstva a našich komunít na celom Slovensku. Rozvíjať tradíciu a prinášať inovácie môžeme len s udržateľným prístupom, a preto je pre nás prvoradou hodnotou a je stredobodom všetkého, čo robíme," hovorí manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti HEINEKEN Slovensko Helena Windisch.
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko potvrdzuje svoju pozíciu lídra v oblasti digitálnych riešení. E-commerce platforma EAZLE (predtým známa ako Partner Heineken) zaznamenala obrovský úspech. Vďaka nej si zákazníci môžu jednoduchšie a efektívnejšie objednávať svoje obľúbené produkty. Platforma sa stala neodmysliteľnou súčasťou nákupných procesov, pričom dnes už cez ňu prebieha väčšina všetkých HoReCa predajov.
Kam kráča HoReCa a retail?
Slovenský gastro sektor zažíva v súčasnosti významnú transformáciu, ktorá prináša nové výzvy, ale aj zaujímavé príležitosti pre celý pivný trh.
Zákazníci, ktorí kedysi navštevovali reštaurácie a kaviarne pravidelne, sú dnes opatrnejší a viac premýšľajú nad výberom. V minulosti bola rozhodujúcim faktorom pri výbere podniku nízka cena, dnes hostia očakávajú viac. Kladú dôraz na kvalitu, originalitu a hlavne jedinečný zážitok. Majitelia prevádzok si potrebujú čoraz viac osvojovať líderské zručnosti, aby boli schopní správne motivovať a podporovať svoj tím, ale aj poznať nástroje na prilákanie zákazníkov do svojich prevádzok. Prevádzky musia byť flexibilné a ochotné prispôsobovať sa týmto trendom. Obchodných zástupcov nahradili Business Developeri, ktorí už nie sú len sprostredkovateľmi tovaru, ale prinášajú komplexné poradenstvo.
Maloobchodný sektor, najmä segment super a hypermarketov, predstavuje pre HEINEKEN Slovensko kľúčový distribučný kanál. Konkurencia v tomto prostredí je však mimoriadne vysoká, čo si vyžaduje neustále prispôsobovanie sa meniacim sa požiadavkám trhu a preferenciám spotrebiteľov a veľký dôraz na konzistentnosť komunikácie.
Pivný trh čakajú zásadné zmeny
Nové legislatívne zmeny, ktoré prinesie konsolidačný balíček, budú mať zásadný vplyv na dianie na trhu, nevynímajúc pivný sektor. Najvýznamnejší dopad z nich bude mať úprava sadzieb DPH, ale sektor ovplyvní aj daň z cukru a zvýšenie firemných daní, ktoré zvýšia náklady výrobcom. Transakčná daň bude znevýhodňovať domácu produkciu, celý dodávateľský reťazec od dodania jačmeňa, cez výrobu sladu a piva. V neposlednom rade sú to meniace sa zvyky a preferencie spotrebiteľov, najmä tých mladších. Na ktorúkoľvek z týchto zmien však HEINEKEN Slovensko nazerá ako na príležitosť hľadať inovatívne riešenia a na výzvu ako naďalej uspokojovať potreby našich zákazníkov.
Informačný servis
Najčítanejšia najnovšia správa
Proces s bývalým šéfom polície Kovaříkom má pokračovať výsluchom ďalších svedkov

16.3.2025 (SITA.sk) - Súdny proces s bývalým prezidentom Policajného zboru Petrom Kovaříkom vo veci prerušeného policajného zásahu z roku 2021 má na pôde Mestského súdu Bratislava I. pokračovať v piatok 21. marca.
Výsluch svedkov
Na programe piatkového pojednávania by mal byť výsluch ďalších svedkov, pričom v rámci dokazovania v tejto trestnej veci súd už vypočul bývalú šéfku vyšetrovacieho tímu Úradu inšpekčnej služby Oblúk Dianu Santusovú, ako aj bývalého riaditeľa Úradu hraničnej a cudzineckej polície Róberta Guckého.
Prokurátor Krajskej prokuratúry Bratislava v tejto veci ešte v septembri 2023 podal na súd obžalobu zo zločinu zneužívania právomoci verejného činiteľa v súbehu so zločinom marenia spravodlivosti. Obžalovaný pred súdom v novembri 2024 vyhlásil, že je nevinný. Doplnil, že za 20 rokov svojho pôsobenia v polícii sa nestretol s takým porušením práva, aké sa deje v jeho trestnej veci.
Zneužívanie právomoci
Kovařík z funkcie šéfa polície odstúpil v septembri 2021. Dôvodom bolo práve obvinenie pre zločin zneužívania právomoci verejného činiteľa v súbehu so zločinom marenia spravodlivosti. Podľa policajnej inšpekcie totiž v júli 2021 zmaril prebiehajúci pokus o zadržanie, ako aj vykonanie nasledovných trestno-procesných úkonov s Matejom Zemanom a Petrom Petrovom, ktorí vystupovali ako svedkovia v medializovaných kauzách.
Bývalý šéf polície argumentoval, že nasadenie zásahového tímu Hraničnej a cudzineckej polície zo Sobraniec nebolo v kompetencii vyšetrovateľky policajnej inšpekcie, a po tom, čo vec konzultoval s dočasne povereným šéfom inšpekcie, dal pokyn zásah dokončiť.
Chaotický zásah
Dvojica však medzitým ušla do zahraničia. Podľa obžaloby Kovařík zásah prerušil preto, že bol presvedčený, že smeruje proti príslušníkom Národnej kriminálnej agentúry a prokurátorom Úradu špeciálnej prokuratúry.
Obhajca obžalovaného Peter Kubina argumentuje, že Kovařík vôbec nevedel, voči komu je zásah plánovaný. Jeho postup bol pritom podľa advokáta plne oprávnený, keďže žiadosť o nasadenie zásahovej jednotky podala neoprávnená osoba.
Ak došlo k nejakému mareniu činnosti polície, bolo to podľa Kubinu zo strany vyšetrovateľky policajnej inšpekcie Diany Santusovej. Celý zásah bol pritom podľa Kubinu chaotický, pretože zásahový tím vôbec nevedel, kde sa Zeman a Petrov nachádzajú. „Ozbrojené komando chodilo po meste od dverí k dverám,“ povedal na súde v novembri minulého roku.
Trestné stíhanie pre sabotáž
Samotný Kovařík vo svojej výpovedi pred súdom zdôraznil, že vyšetrovateľka inšpekcie Diana Santusová žiadala nasadenie zásahovej jednotky v čase, keď na to nemala povolenie od žiadneho nadriadeného. Dôvodom na zadržanie osôb, ktoré spolupracovali s Národnou kriminálnou agentúrou, podľa neho bolo, že policajti okolo Jána Čurillu chceli začať trestné stíhanie pre sabotáž v súvislosti s údajným marením vyšetrovania medializovaných káuz.
„A ona ich chcela predbehnúť,“ skonštatoval Kovařík. Zároveň uviedol, že vyšetrovatelia NAKA boli v tom čase napríklad sledovaní príslušníkmi Slovenskej informačnej služby. „Ten tlak bol enormný a nenormálny,“ vyhlásil obžalovaný policajný exprezident.
Ako ďalej povedal, keď sa dozvedel, že inšpekcia si vyžiadala nasadenie zásahového tímu, snažil sa zistiť o veci informácie. O nasadení pritom nevedel ani vtedajší šéf policajnej inšpekcie Peter Scholtz. Kovařík doplnil, že keďže zásah bol proti civilným osobám, mal o nasadení jednotky rozhodovať on sám.