Program potom dodáva informácie z odpovedí používateľa do veľkého jazykového modelu, ktorý generuje bohaté syntetické pamäte pre simulované staršie ja.
Vedci vytvorili chatbota, vďaka ktorému sa ľudia môžu „porozprávať so svojím 60-ročným ja“
Vedci z Massachusettského technologického inštitútu vytvorili chatbota založeného na umelej inteligencii, ktorý napodobňuje svojho používateľa vo vyššom veku. Veria, že „komunikácia“ so 60-ročným ja zmení myslenie mladých ľudí o zdraví, peniazoch a práci. Referuje o tom web The Guardian. Cieľom projektu je prinútiť ľudí, aby už dnes premýšľali o tom, kým chcú byť zajtra.
„To podporí dlhodobú zmenu myslenia a správania a môže povzbudiť ľudí, aby v súčasnosti robili múdrejšie rozhodnutia, ktoré optimalizujú ich dlhodobú pohodu a životné výsledky,“ hovorí autor chatbota Pat Pataranutaporn.
Na interakciu s chatbotom sú používatelia najskôr požiadaní, aby odpovedali na sériu otázok o sebe, svojich priateľoch a rodine, minulých skúsenostiach, ktoré ich formovali, a o ideálnom živote, ktorý vidia pre seba v budúcnosti. Potom nahrajú obrázok na výšku, ktorý program digitálne zostarne, aby sa podobal používateľovi vo veku 60 rokov.
Program potom dodáva informácie z odpovedí používateľa do veľkého jazykového modelu, ktorý generuje bohaté syntetické pamäte pre simulované staršie ja. To zaisťuje, že keď chatbot odpovie na otázku, spolieha sa na konzistentný príbeh.
Samotný Pat Pataranutaporn niekoľkokrát komunikoval so svojím „budúcim“ ja. Hovorí, že najviac ho zasiahol moment, keď mu chatbot pripomenul, že jeho rodičia vždy nebudú nablízku, takže by s nimi mal tráviť čas, kým môže.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.