Preložka je navrhnutá v šírke 11,5 m s obchvatom Brodna, čím vytvorí konkurenciu k D3 a odláka z nej približne 15 % dopravy.
Úsek D3 zo Žiliny po Kysucký Lieskovec je drahý, ale štát by mal v jeho príprave pokračovať a minimalizovať náklady

Štát by mal pokračovať v príprave úseku diaľnice D3 zo Žiliny po Kysucký Lieskovec, mal by však hľadať možnosti, ako minimalizovať náklady.
Ako ďalej vo svojej analýze konštatuje Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP), súčasný návrh je na hranici ekonomickej návratnosti, preto je podľa neho potrebné zvážiť opodstatnenosť a adekvátnosť vyvolaných investícií.
Vysoké stavebné náklady
Projekt v celkovej dĺžke 11 kilometrov s nákladmi takmer 600 mil. eur pritom patrí medzi dopravné priority Slovenska.
Problémom sú najmä vysoké stavebné náklady v objeme 47,6 mil. eur na km. „Takto dimenzovaný projekt by patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunelového riešenia,“ konštatuje ÚHP.
Ako neprimeraný sa mu javí aj rozsah vyvolaných stavebných úprav, ktoré vstupujú do projektu. Súčasťou nákladov je napríklad spevňovanie koryta rieky Kysuca v celej dĺžke diaľnice s nákladmi 44 mil. eur, ktoré žiadal Slovenský vodohospodársky podnik.
ÚHP poukazuje aj na podľa neho veľkoryso riešenú preložku paralelnej cesty I. triedy v hodnote približne 16,5 mil. eur, ktorá má zvyšovať náklady projektu a znižovať jeho prínosy.
Projekt nemá kvantitatívne ciele
„Preložka je navrhnutá v šírke 11,5 m s obchvatom Brodna, čím vytvorí konkurenciu k D3 a odláka z nej približne 15 % dopravy. Zúžením cesty na 9,5 m alebo vybudovaním bez obchvatu je možné znížiť náklady projektu a zvýšiť využívanie diaľnice a tým aj návratnosť projektu,“ konštatuje.
Ciel? projektu diaľnice D3 je skvalitnenie cestnej siete v severojužnom smere, respektíve zníženie cestovného času presunom tranzitnej dopravy, zvýšenie bezpečnosti, zlepšenie dostupnosti regiónu a zníženie dopadov na životné prostredie.
Uvedené je však podľa ÚHP všeobecné a ťažko merateľné. Projekt podľa neho nemá stanovené kvantitatívne ciele. Merateľným ciel?om môže byt? stanovenie hornej hranice cestovného času alebo miery hluku.
Najčítanejšia najnovšia správa
Horoskopy na dnes Piatok 2. jún 2023

Jednou z najčítanejších rubrík časopisov, novín aj niektorých internetových portálov sú práve horoskopy.
Čítajú ich viac ženy, no zaujmú i mnohých mužov.
Veď, kto by nechcel poznať svoju budúcnosť?
Astrológia nám nehovorí čo máme robiť, má nám len poradiť, čo by sme mali robiť vzhľadom na astrologický vplyv. Nakoniec, každý ma všetko vo vlastných rukách.
Horoskopy pre Piatok 2. jún 2023
Baran 21.3. - 20.4.
Bez vetra sa listy nehýbu, hovorí sa o historkách, ktoré sú plné rozporov, ale tebe servírujú ako pravdivé a skutočné udalosti. Že čosi pravdy na veciach môže byť, nemožno vylúčiť.
Býk 21.4. - 21.5.
Neplánujete si na dnes priveľa povinností? Postihne vás ťažkopádnosť a ak sa pustíte do viacerých prác, zostane vám väčšina na zajtra.
Blíženci 22.5. - 21.6.
Pocítite dôsledky zmien, o ktoré ste sa sami pričinili. Chceli by ste niektoré obísť? Nemusí vám to vyjsť, lebo budete stredobodom pozornosti.
Rak 22.6. - 22.7.
Pokojne môžete poľaviť, nehrozia vám žiadne straty. Ak uvoľníte priestor pre prácu niekomu druhému, získate čas pre vaše záľuby. Už ste ich dlho zanedbávali.
Všetky Horoskopy pre Piatok 2. jún 2023
Je nepochybné, že horoskopy v sebe ukrývajú tajomstvá o tom, čo nás čaká v oblasti lásky, rodiny či financií a zdravia. Človek je všeobecne veľmi zvedavý a preto chce vedieť čo ho môže stretnúť, čo ho čaká a či sa to aj naplní. Zároveň vždy dúfa len v to dobré. Preto máme tendenciu všímať si v horoskopoch viac pozitívne veci, ako tie negatívne.
Veľký stravovací horoskop. Jedzte podľa svojho znamenia.
Nečítate pravidelne denný horoskop? Robíte chybu, môžete si tým uľahčiť život!
Prečo radi čítame a veríme horoskopom?