• Dnes je: Sobota 21. decembra 2024 meniny má Bohdan

Rusi zriadili v Rostovskej oblasti novú vojenskú základňu, ktorá je asi 200 kilometrov od frontovej línie na Ukrajine

Rusi zriadili v Rostovskej oblasti novú vojenskú základňu, ktorá je asi 200 kilometrov od frontovej línie na Ukrajine

Budovanie základne sa začalo už minulé leto.

24.7.2024 (SITA.sk) - Ruská armáda vybudovala vojenskú základňu v meste Novočerkassk v Rostovskej oblasti, asi 200 kilometrov od frontovej línie na Ukrajine. Referuje o tom web Ukrajinská pravda s odvolaním sa na ukrajinské investigatívne médium Schemy.

Satelitné zábery

Uvedený zdroj tvrdí, že podľa satelitných záberov Planet Labs zriadila ruská armáda v máji 2024 novú vojenskú základňu medzi trestaneckou kolóniou a dvoma nedostavanými strednými školami.

Budovanie základne sa začalo už minulé leto. Satelitné snímky Planet Labs získané spoločnosťou Schemy naznačujú, že prvé vojenské vybavenie dorazilo koncom augusta 2023. V areáli zariadenia bolo zaparkovaných 50 vojenských nákladných áut a bolo tam postavených viac ako desať stanov. Odvtedy sa základňa za necelý rok strojnásobila.

Premiestnenie jednotky

Médium Schemy poznamenalo, že základňa v Novočerkassku môže patriť 100. vojenskému logistickému pluku ruských ozbrojených síl.

O možnom čiastočnom premiestnení tejto jednotky z Moskovskej oblasti do Rostovskej oblasti, bližšie k línii kontaktu, môžu svedčiť meniace sa geolokácie telefónov niekoľkých vojakov, ktoré médium Schemy dokázalo sledovať.

Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho

poskodena zasielka nie je zodpovednostou jeziska ale predavajuceho

21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.

Krehké predmety

Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.

„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.

Poškodená zásielka

Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.

V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.

Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.

„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.

Vrátenie tovaru

Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.

V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.

Preťaženie doručovacích miest

Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.

Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.

Náhradné miesto doručenia

Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.

„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.


Počasie