• Dnes je: Štvrtok 14. novembra 2019 meniny má Irma

Prevencia je kľúčom, pokiaľ ide o sezónu nachladnutia a chrípky

Prevencia je kľúčom, pokiaľ ide o sezónu nachladnutia a chrípky

Chrípka je infekčné ochorenie, ktoré vyvoláva rýchlo sa šíriaci a premenlivý vírus. Prebieha ako akútne zápalové ochorenie horných dýchacích ciest. Nástup chrípky je náhly, z plného zdravia.

Chrípka je spôsobená vírusmi typu A a B. Je mimoriadne nákazlivá a často sa rýchlo šíri hlavne v školách, domovoch a na pracoviskách.

Vírus sa zvyčajne šíri vo vzduchu kašľaním, kýchaním a kontaktom.

Postupujte podľa týchto krokov, aby ste sa chránili pred nachladnutím a chrípkou.

Jedzte správne potraviny

Prírodné liečivá sa nachádzajú v prírode. Tip, ako zabrániť chrípke prirodzene, je konzumácia tých pravých potravín, najlepšie celozrnných. Potraviny, ako sú jablká, mrkva, surové orechy a semienka sú taktiež výborné, pretože obsahujú živiny, ktoré vaše telo potrebuje na udržanie silného imunitného systému a zabráni tak ochoreniu.

Cvičenie

Štúdie preukázali, že 30 minút cvičenia 3-4 krát týždenne je jedným z najlepších spôsobov, ako posilniť imunitný systém. Nájdite si ten správny tréning, ktorý vám pomôže zostať aktívnym a zdravým počas studenej a chrípkovej sezóny. Nemusíte mať doma ani žiadne stroje ako sú bežecké pásy, steppery alebočinky. Na internete ľahko nájdete aj cviky s vlastnou váhou.

Veľa spánku

Dosiahnutie dostatočného pravidelného spánku je rozhodujúce pre celkové zdravie. Nedostatok spánku môže viesť k zvýšeniu telesnej hmotnosti a zhoršenému imunitnému systému. Pomáha predchádzať chrípke, ak máte pocit, že už prichádza. Uistite sa, že spíte minimálne osem hodín nepretržite každú noc.

Získajte veľa vitamínu D

Vitamín D je kľúčom k prevencii proti chrípke. Štúdie ukázali, že nízke dávky vitamínu D spôsobujú, že telo je náchylnejšie na nachladnutie a chrípku. Najlepší spôsob, ako užívať vitamín D, je stráviť pravidelný čas vonku.

Znížte úroveň stresu

Chronický stres môže poškodiť váš imunitný systém a urobiť ho zraniteľnejším voči chorobe. Zníženie stresovej úrovne vám môže pomôcť udržať zdravú, fyzickú, duševnú a emocionálnu situáciu. Vyskúšajte jogu, dajte si horúci kúpeľ pred spaním alebo strávte každý deň v prírode.

Užívajte multivitamín

Multivitamín môže pomôcť zabrániť chrípke. Uistite sa, že užívate multivitamín bez syntetických prísad. Účinkuje taktiež v prípade potreby aj proti malátnosti.

Vyhnite sa cukru

Strava so spracovaným cukrom môže oslabiť takmer akúkoľvek časť tela vrátane imunitného systému. Zostaňte zdraví a udržujte imunitný systém silný, aby ste sa zbavili spracovaných cukrov v strave alebo ich obmedzili. Nezabudnite skontrolovať označenie prísad – spracované cukry sa často tiež schovávajú v „zdravých potravinách“.

Tipy na prevenciu pred nachladnutím a chrípkou na pracovisku

Vyhýbajte sa kontaktu – Ak máte pocit, že ste chorý, zostaňte doma. Osoba je totiž nákazlivá od objavenia sa príznakov až do 7 dní po tom, ako sa zhoršia.


Umyte si ruky – Chrípka sa môže šíriť kašľom a kýchaním. Nezabudnite si umývať ruky často, najmä pred jedlom.


Zakryte si ústa– Ak musíte kašľať alebo kýchať, zakryte si nos alebo ústa. Umyte si ruky ihneď po kašľaní alebo kýchnutí.


Udržujte povrch čistý – Pravidelne čistite pracovnú plochu, aby ste ju udržali čistú, vrátane kľučiek na dverách, telefónov a klávesníc.


Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

Pozrite si náš nový Magazín!

Video: Koľko času maximálne by malo dieťa stráviť za počítačom, mobilom či tabletom?






Počasie