Ukrajinské obranné sily zároveň zdôraznili, že ruské jednotky majú stále dosť vážny útočný potenciál.
Počas dvojmesačnej ofenzívy v Charkovskej oblasti zaznamenali ruské sily viac ako 90-percentné straty
11.7.2024 (SITA.sk) - Ruské sily nasadili do ofenzívy v pohraničných oblastiach Charkovskej oblasti, ktorá sa začala pred dvoma mesiacmi, dovedna 10 350 vojakov. Referuje o tom web Ukrajinská pravda s odvolaním sa na portál Army Inform.
Ruské straty
Viktor Solimčuk, zástupca veliteľa Charkovskej operačnej taktickej skupiny, oznámil, že začiatkom júla ruské straty zahŕňali 2 939 zabitých vojakov a 6 509 zranených v akcii. Ukrajinské sily navyše zajali 45 ruských vojakov.
Viac o téme: Vojna na Ukrajine
„Preto odhadované straty nepriateľa na našom fronte sú približne 91 %," povedal Solimčuk.
Rusi prišli o väčšinu svojej 138. motostreleckej brigády vo vojnou zničenom meste Vovčansk, pričom ich 83. a 157. tankový pluk utrpeli značné straty. Ruská 83. letecká útočná brigáda tiež neustále trpí stratami, niekedy aj niekoľko desiatok ľudí denne, čo potvrdzujú vojnoví zajatci aj rádiové odposluchy, uviedla ukrajinská armáda.
Zásahy u nepriateľa
Preskupujú sa, obnovujú svoje sily a logistiku a trénujú útočné skupiny v tyle.
„Uznávame silu ruských okupačných síl a chápeme ich zámery. Naši vojaci, delostrelectvo a bezpilotné lietadlá robia významné a hmatateľné zásahy v nepriateľských plánoch. Všetky ich pokusy zintenzívniť svoje aktivity a rozšíriť ich kontrolné zóny zlyhávajú. Budeme pokračovať v drvení okupantov pozdĺž celej štátnej hranice a vojnovej zóny, narúšajúc ich agresívne plány," skonštatoval Solimčuk.
Zobraziť fotogalériu k článku:
Vojna na Ukrajine v júli 2024 (fotografie)
Viac k téme: Charkovská oblasť, ruské straty, rusko-ukrajinský konflikt
Zdroj: SITA.sk - Počas dvojmesačnej ofenzívy v Charkovskej oblasti zaznamenali ruské sily viac ako 90-percentné straty
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.