Expertízu v oblasti medzinárodného zdaňovania a transferového oceňovania v spoločnosti KPMG na Slovensku posilnila Zuzana Svinčáková, ktorá sa ako skúsená manažérka a odborníčka stala súčasťou tímu Daňového a právneho oddelenia.
Odborníčka na medzinárodné zdaňovanie Zuzana Svinčáková posilňuje Daňové a právne oddelenie KPMG na Slovensku
8.10.2024 (SITA.sk) - Zuzana prináša do KPMG bohaté skúsenosti nadobudnuté počas svojho vyše 16-ročného pôsobenia vo Finančnej správe, na Úrade pre vybrané hospodárske subjekty. Na tomto úrade pôsobila od roku 2007, najskôr ako kontrolórka medzinárodného zdaňovania a neskôr ako vedúca oddelenia kontroly medzinárodného zdaňovania. Postupne viedla celý úsek kontroly, kde bola zodpovedná najmä za riadenie činnosti oddelení kontrol, a to medzinárodného zdaňovania (predovšetkým transferového oceňovania), DPH a dane z príjmov.
Počas svojho pôsobenia vo Finančnej správe sa Zuzana aktívne podieľala na medzinárodných projektoch zameraných na zefektívnenie procesov súvisiacich s odsúhlasovaním metód transferového oceňovania, či zlepšením využívania automatickej výmeny informácií.
V KPMG sa Zuzana bude špecializovať na oblasť medzinárodného zdaňovania s dôrazom na transferové oceňovanie a daňové kontroly.
"S príchodom Zuzany získavame cenné skúsenosti a znalosti, ktoré sú výsledkom jej dlhoročného pôsobenia v štátnej správe. Zuzana je uznávaná odborníčka a jej prínos bude neoceniteľný pri ďalšom upevňovaní našej pozície v oblasti medzinárodného zdaňovania," uviedol Martin Zima, Associate Partner Daňového a právneho oddelenia, KPMG na Slovensku.
"Počas mojej kariéry som získala rozsiahle skúsenosti v oblasti daňových kontrol, a to najmä v rámci transferového oceňovania. Verím, že moje skúsenosti budú ďalšou pridanou hodnotou v poskytovaní vysoko-kvalitných daňových služieb pre našich klientov," povedala Zuzana Svinčáková.
Zuzana Svinčáková je absolventkou Finančného manažmentu na Ekonomickej univerzite v Bratislave, ako aj bakalárskeho štúdia na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity. Patrí medzi uznávané odborníčky v oblasti transferového oceňovania, pravidelne vystupuje na odborných fórach či prednáškach, ako aj konferenciách organizovaných Slovenskou komorou daňových poradcov (SKDP).
Prečítajte si aj rozhovor so Zuzanou Svinčákovou o kariérnych výzvach a transformácii daňového odvetvia: Vždy som sa snažila byť o krok vpred - KPMG Slovensko
Informačný servis
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.