Podľa ministerstva vnútra je takáto podpora národného družstva bežná aj inde vo svete.
Nešlo o voľnočasovú aktivitu ústavných činiteľov, vysvetľuje ministerstvo let špeciálom na ME vo futbale 2024
18.6.2024 (SITA.sk) - Politickí predstavitelia leteli na ME vo futbale 2024 v Nemecku na základe oficiálneho pozvania, nešlo o voľnočasovú aktivitu ústavných činiteľov. Ministerstvo vnútra (MV) SR to uviedlo v reakcii na medializované informácie o leteckej ceste štátnych predstaviteľov do dejiska konania futbalového šampionátu.
Je to bežné i vo svete
MV SR informovalo, že predstaviteľov vládneho kabinetu i parlamentu oficiálne pozvali zo Slovenského futbalového zväzu aj Únie európskych futbalových zväzov (UEFA). Podľa rezortu je to v prípade takýchto významných športových podujatí na podporu národného družstva bežné i vo svete.
MV SR doplnilo, že vo vládnom špeciáli cestovali aj zástupcovia policajných zložiek, ktorí sa podieľajú na bezpečnostných opatreniach spolu s nemeckými bezpečnostnými orgánmi. „Na palube spolu s nimi leteli dvaja podpredsedovia NR SR, traja ministri, dvaja štátni tajomníci a asi 20 zástupcov z viacerých ministerstiev," informovalo ministerstvo.
Situácia s Kiskom je neporovnateľná
Rezort vnútra ďalej uviedol, že v rámci cesty sa zúčastnení stretli aj s predstaviteľmi belgickej vlády, a tiež primátorom Frankfurtu nad Mohanom. Zdôraznil, že toto rozhodnutie hromadne letieť do Frankfurtu bolo výsledkom dôkladného bezpečnostného a ekonomického posúdenia.
Náklady naň by sa mali pomerne rozpočítať medzi päť rezortov. „Tento druh dopravy je v našich podmienkach úplne bežný. Aj v minulosti pravidelne štátni predstavitelia za každej vlády opakovane využívali služby Leteckého útvaru MV SR na účasť na reprezentačných udalostiach, ako sú olympijské hry, majstrovstvá sveta a podobne, s čím ráta aj štátny rozpočet," argumentuje ďalej ministerstvo.
Podotklo, že situácia je neporovnateľná napríklad so súkromnými letmi exprezidenta Andreja Kisku, ktorý pravidelne cestoval vládnym špeciálom za rodinou do Popradu.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.