Mentálny svet tejto vlády podľa Branislava Gröhlinga ukázal Lukáš Machala, keď chcel, aby sa v RTVS diskutovalo o plochej Zemi.
Nekompetentnosť, šírenie dezinformácií aj útoky na umelcov. Šimkovičová sa podľa strany SaS nikdy nemala stať ministerkou
10.5.2024 (SITA.sk) - Strana Sloboda a Solidarita (SaS) chce odvolanie ministerky kultúry Martiny Šimkovičovej (SNS). Podľa SaS sa nikdy nemala stať šéfkou rezortu kultúry. Ako dôvody uvádzajú nekompetentnosť, šírenie dezinformácií, útoky na umelcov a novinárov, či nedodržiavanie legislatívnych procesov.
„Mentálny svet tejto vlády ukázal Lukáš Machala, keď chcel, aby sa v RTVS diskutovalo o plochej Zemi. Odôvodnil to tak, že on sám nevie, či Zem je naozaj guľatá. Aj takúto RTVS vláda chce. Televíziu, kde blázni, ktorí nepochopili učivo prvého stupňa základnej školy budú presviedčať vedcov, že Zem je plochá," uviedol predseda SaS Branislav Gröhling.
Útoky na novinárov a hercov
Dodal, že cieľom vlády je RTVS rozobrať a urobiť z nej provládne a dezinformačné médium, čím budú brániť občanom prístup k informáciám. „Ficovej vláde totiž vadí akákoľvek kritika. Preto aj útočia na novinárov, umelcov a hercov, ktorých ministerka kultúry šikanuje ako v časoch normalizácie," dodal Gröhling.
Strana SaS je presvedčená, že Šimkovičová sa nikdy nemala stať šéfkou rezortu kultúry. Ako vyhlásil predseda SaS, rezort kultúry nestojí na strane umelcov, hercov či novinárov, ale práve naopak, rozdeľuje spoločnosť. „Nulový rešpekt voči kultúrnej obci a diskriminačné vyjadrenia dokazujú, že Šimkovičová nikdy nemala byť ministerkou kultúry. Horšieho ministra kultúry sme v ére samostatnosti Slovenska ešte nemali," dodal Gröhling.
Petícia má desaťtisíce podpisov
Tímlíder SaS pre kultúru René Parák pripomenul petíciu za odvolanie Šimkovičovej. Podpísalo sa pod ňu viac ako 190-tisíc občanov SR.
Šimkovičová podľa Paráka nevie riadiť rezort a chýba jej stratégia a vízia. „Je tu snaha o politické ovládnutie nezávislých inštitúcií, ako sú RTVS, Fond na podporu umenia, Audiovizuálny fond či Fond na podporu kultúry národnostných menšín, ale aj samoregulačných úradov. Zásadné zmeny dôležitých inštitúcií, ako sú verejnoprávne fondy, sa dejú pomocou poslaneckých návrhov,“ zdôraznil Parák a do pozornosti dal aj neprijateľnú zahraničnú kultúrnu politiku, ako aj obnovenie vzťahov s predstaviteľmi zločineckých režimov.
„Do dnešného dňa nebola ministerka kultúry schopná vyhodnotiť projekty výziev programov ministerstva kultúry Obnovme si svoj dom. Ohrozených je tak viac ako 22 miliónov eur. V neposlednom rade je to ignorancia serióznych médií a podnecovanie nenávisti proti novinárom a novinárkam,“ uzavrel Parák.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.