Medzinárodný strojársky veľtrh v Brne, ktorý sa uskutoční na výstavisku od 8.
MSV v Brne ponúkne zaujímavý sprievodný program
8.10.2024 (SITA.sk) - Návštevníci sa môžu tešiť na množstvo odborných konferencií, seminárov a panelových diskusií, ktoré budú zamerané na aktuálne témy súvisiace so strojárstvom, digitalizáciou priemyslu či podporou exportu.
Tento rok sa predstaví baliaca linka Kaletech Packaging Live v inovatívnom zložení. K tradičným partnerom sa pridali úplne nové spoločnosti a na pódiu v hale A2 sa objavia aj značky, ktoré boli súčasťou línie pred niekoľkými rokmi.
Návštevníci môžu počas celého veľtrhu navštíviť aj program v Digitálnej továrni. Na záujemcov čaká množstvo moderovaných diskusií a môžu sa oboznámiť aj s konkrétnymi prípadovými štúdiami. Medzi hlavné témy bude patriť napríklad efektívna práca s dátami, financovanie inovácií, udržateľný a energetický manažment, siete 5G, kybernetická bezpečnosť, priemysel 4.0, efektívne využívanie robotov v praxi, testovacie pracoviská alebo podpora začínajúcich podnikov.
CyberSecurityHub pripravil jedinečnú interaktívnu výstavu, ktorú môžu záujemcovia navštíviť na tohtoročnom MSV. Pripravené sú ukážky, ktoré ilustrujú nebezpečenstvá kybernetických útokov a dôležitosť zabezpečenia moderných technológií v priemysle.
Zaujímavý program bude prebiehať aj v novej Technologickej expozícii, ktorej cieľom je formou prípadových štúdií prezentovať skúsenosti, ktoré majú výrobné podniky s nasadzovaním nových výrobných technológií.
Medzinárodný strojársky veľtrh sa začína v utorok 8. októbra 2024 a potrvá do piatka 11. októbra 2024. Otvorený bude denne od 9.00 do 17.00 h, posledný deň do 16.00 h. Najvýhodnejšie vstupenky si môžete kúpiť online na www.msvbrno.cz.
Informačný servis
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.