Tesco upozornilo na problém menštruačnej chudoby v máji minulého roka unikátnou kampaňou so symbolom postrihaných šiat.
Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe získala zlatú cenu EFFIE
3.2.2025 (SITA.sk) - Takmer každá druhá žena na Slovensku zažila aspoň raz v živote nejakú formu menštruačnej chudoby – od neschopnosti kúpiť si potrebné množstvo dámskych hygienických potrieb až po jej krajnú podobu, a to hľadanie náhrad menštruačných potrieb, ako sú kusy látky, vreckovky či toaletný papier. Reťazec predstavil aj praktické riešenie – z menštruačných potrieb vlastnej značky odstrihol hodnotu DPH. Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy získala zlato v prestížnom ocenení EFFIE v kategórii Brands - ESG projekty komerčnych značiek.
"Vážime si získanie prestížneho ocenenia EFFIE za kampaň o menštruačnej chudobe. Naším cieľom bolo urobiť dámske hygienické potreby pre ženy dostupnejšie a zároveň otvoriť takú citlivú tému, akou je menštruačná chudoba, aby sme hľadali spoločné riešenia," hovorí Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku, a dodáva: "Teší ma, že naši zákazníci a zákazníčky, verejnosť a stakeholderi iniciatívu uvítali, čo dokazuje aj veľký ohlas najmä na sociálnych sieťach, zvýšený predaj menštruačných potrieb vlastnej značky Tesco či nadviazanie nových aj dlhodobých spoluprác v tejto oblasti."
Kampaň sa začala 22. mája 2024 na viacerých externých aj interných komunikačných kanáloch. Hlavným symbolom kampane je model "menštruačných šiat" so sloganom Odstrihli by ste si kus oblečenia? Ohrozené skupiny totiž niekedy musia siahnuť na rôzne náhrady menštruačných potrieb – vložky či tampóny potom nahrádzajú kúskom látky, vreckovkami, toaletným papierom či vatou.
"Šaty sme vytvorili v spolupráci so slovenskou dizajnérkou Claudiou Kolesárovou. Biely pattern na šatách je navrhnutý tak, aby ich bolo možné kdekoľvek odstrihnúť. Postrihané šaty následne pútali pozornosť naprieč celým media mixom – od ciytlightov, cez in-store POS-y až po online videá, v ktorých si influencerky postrihali šaty priamo na sebe," dodávajú autorky Patrícia Al-Hadi a Katarína Sopková z Istropolitana Ogilvy.
Súčasťou kampane boli výsledky z exkluzívneho prieskumu Menštruačná chudoba na Slovensku* agentúry NMS pre spoločnosť Tesco. Podľa neho až 44 percent Sloveniek sa aspoň raz v svojom živote stretlo s menštruačnou chudobou a 16 percent ju zažíva aj v súčasnosti, pričom pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom.
Najmarkatnejším výsledkom kampane je suma, ktorú ušetrili zákazníčky Tesca na Slovensku pri kúpe menštruačných potriebvlastnej značky Pro Formula vďaka zníženej cene o hodnotu DPH. Doteraz vďaka tomu zákazníčky Tesca na Slovensku ušetrili vyše 100-tisíc eur.
Znížením hodnoty DPH z cien produktov vlastnej značky Tesco sa však pomoc Tesca v boji proti menštruačnej chudobe nekončí. Tesco chce ísť príkladom aj iným firmám, organizáciám či inštitúciám, aby sa pridali k našej iniciatíve a motivovali sme ich spoločne k dôstojnejšej menštruácii pre všetky ženy na Slovensku.
Reťazec nadviazal partnerstvo s Banskobystrickým krajom, ktoré od Tesca získalo menštruačné potreby v hodnote viac ako 6 000 eur pre svoje inštitúcie, ako sú divadlá, knižnice, hvezdáreň, múzeá či osvetové strediská a kontaktné centrá SPACE pre mladých. Počas septembra bola pomoc distribuovaná do takmer 30 inštitúcií kraja. Banskobystrický kraj ako prvý a zatiaľ jediný samosprávny kraj poskytuje menštruačné potreby zadarmo už od roku 2022 na toaletách vo svojich zariadeniach, ako sú úrady či stredné školy a školské zariadenia.
Ďalším projektom na zníženie dosahov menštruačnej chudoby je spolupráca Nadácie Tesco s organizáciou InTYMYta, ktorá na Slovensku zastrešuje projekt Dôstojná menštruácia. Spoločne aj s organizáciou Spolka pracujú na výrobe a implementácii menštruačných skriniek, ktoré sprístupňujú menštruačné potreby na školách, v komunitných centrách a v organizáciách, ktoré podporujú ľudí v núdzi. Tesco podporilo aj unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému mali všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka. Tento školský rok podporuje aj OZ Brúderka, ktoré zabezpečuje menštruačné potreby pre Základnú školu Kataríny Brúderovej v bratislavských Vajnoroch.
Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy si odniesla aj prestížne ocenenie Zlatý klinec až v piatich kategóriách – MEDIA (bronzový klinec), PROMO & ACTIVATION (strieborný klinec), PUBLIC RELATIONS (strieborný klinec), CAMPAIGN (strieborný klinec) a ESG (bronzový klinec).
*Pozn.: Online prieskum Menštruačná chudoba na Slovensku realizovala pre Tesco prieskumná agentúra NMS počas mája 2024 na vzorke 1 500 žien.
Informačný servis
Najčítanejšia najnovšia správa
Horoskopy na dnes Pondelok 3. február 2025
Jednou z najčítanejších rubrík časopisov, novín aj niektorých internetových portálov sú práve horoskopy.
Čítajú ich viac ženy, no zaujmú i mnohých mužov.
Veď, kto by nechcel poznať svoju budúcnosť?
Astrológia nám nehovorí čo máme robiť, má nám len poradiť, čo by sme mali robiť vzhľadom na astrologický vplyv. Nakoniec, každý ma všetko vo vlastných rukách.
Horoskopy pre Pondelok 3. február 2025
Baran 21.3. - 20.4.
Ak nemáte dokončenú jednu prácu, nezačínajte ďalšiu. Súkromné problémy zverte len dôveryhodnej osobe. Inak by sa to mohlo obrátiť proti vám.
Býk 21.4. - 21.5.
Vyjadrenie partnera by ste mali brať vážne. Môže byť za tým oveľa viac, ako to na prvý pohľad vyzerá. Nerobte však z toho tragédiu, riešenie sa určite nájde.
Blíženci 22.5. - 21.6.
Nápady sa už dnes objavia, ale nestretnú sa s pochopením. Nemá zmysel, aby ste sa tým trápili. Večer sa všetko môže odraziť vo vašom súkromnom živote.
Rak 22.6. - 22.7.
Urobte si ráno presný plán a dobre sa skoncentrujte! Dnes určite dosiahnete aj v ťažších úlohách želaný úspech. Spomeniete si na starého priateľa.
Všetky Horoskopy pre Pondelok 3. február 2025
Je nepochybné, že horoskopy v sebe ukrývajú tajomstvá o tom, čo nás čaká v oblasti lásky, rodiny či financií a zdravia. Človek je všeobecne veľmi zvedavý a preto chce vedieť čo ho môže stretnúť, čo ho čaká a či sa to aj naplní. Zároveň vždy dúfa len v to dobré. Preto máme tendenciu všímať si v horoskopoch viac pozitívne veci, ako tie negatívne.
Veľký stravovací horoskop. Jedzte podľa svojho znamenia.
Nečítate pravidelne denný horoskop? Robíte chybu, môžete si tým uľahčiť život!
Prečo radi čítame a veríme horoskopom?
Ako schudnúť podľa znamenia zverokruhu
Čo je najkrajšia vlastnosť vášho znamenia?
Najčastejšie používané klamstvá podľa znamenia zverokruhu