Poukazujú na to, že Irán sa postaral o ďalšiu eskaláciu agresívnej vojny Ruska proti Ukrajine.
Francúzsko, Nemecko a Británia označili export iránskych balistických rakiet do Ruska za „priamu hrozbu pre európsku bezpečnosť“
10.9.2024 (SITA.sk) - Francúzsko, Nemecko a Spojené kráľovstvo odsúdili vývoz iránskych balistických rakiet do Ruska a vyhlásili, že podniknú okamžité kroky na zrušenie bilaterálnych dohôd o leteckých službách s Iránom. Uviedli tiež, že sa budú pracovať na uvalení sankcií na Iran Air. Referuje o tom web The Guardian.
Ďalšia eskalácia
Vlády Francúzska, Nemecka a Spojeného kráľovstva v spoločnom vyhlásení uviedli, že dôrazne odsudzujú iránsky export a ruské obstarávanie iránskych balistických rakiet.
Poukazujú na to, že Irán sa postaral o ďalšiu eskaláciu agresívnej vojny Ruska proti Ukrajine a keď iránske rakety zasiahnu európsku pôdu, zvýši sa tým utrpenie ukrajinského ľudu. „Tento čin je eskaláciou zo strany Iránu aj Ruska a je priamou hrozbou pre európsku bezpečnosť,“ uvádza sa vo vyhlásení.
Opatrenia proti Iránu
Všetky tri krajiny uviedli, že ak sa dodávky balistických rakiet do Ruska uskutočnia, prijmú významné opatrenia proti Iránu.
„Okamžite podnikneme kroky na zrušenie dvojstranných dohôd o leteckých službách s Iránom. Okrem toho sa budeme usilovať o označenie významných subjektov a jednotlivcov zapojených do iránskeho programu balistických rakiet a transferu balistických rakiet a iných zbraní do Ruska. Budeme tiež pracovať na uvalení sankcií na Iran Air. Vyzývame Irán, aby okamžite prestal podporovať vojnu Ruska proti Ukrajine a zastavil vývoj a presuny svojich balistických rakiet.“
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.