Mimoriadne si vážim, že zástupcovia naprieč všetkými kontinentmi sveta odsúdili tento zákerný čin, uviedol Blanár.
Ficovi vyjadrilo solidaritu viac ako 200 lídrov zo 77 krajín sveta, štáty sú podľa Blanára atentátom zhrozené
17.5.2024 (SITA.sk) - Atentát na slovenského premiéra Roberta Fica (Smer-SD) spustil masívnu vlnu empatie a vyjadrenia solidarity od viac ako 200 lídrov krajín z celého sveta a tiež od významných medzinárodných organizácií.
Rezort slovenskej diplomacie prijal množstvo osobných, telefonických aj písomných prejavov solidarity od prezidentov, predsedov vlád, ministrov, poslancov a politických predstaviteľov, členov diplomatického zboru, zastupiteľských úradov, vysokých predstaviteľov, generálnych tajomníkov, komisárov či prezidentov medzinárodných organizácií z doposiaľ 77 krajín sveta. Ďalšie reakcie neustále pribúdajú.
Štáty vyjadrili zhrozenie
„Ďakujem za prejavenú ľudskosť a predovšetkým podporu predsedovi vlády Robertovi Ficovi a zároveň celému Slovensku. Mimoriadne si vážim, že zástupcovia naprieč všetkými kontinentmi sveta odsúdili tento zákerný čin. Takýto útok na slovenskú demokraciu je potenciálnym ohrozením pre všetky demokracie sveta,“ zdôraznil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Juraj Blanár (Smer-SD).
Doplnil tiež, že viaceré štáty vyjadrili nad atentátom šok i zhrozenie. „V tejto ťažkej chvíli pre slovenského premiéra a pre našu vlasť si o to viac ceníme toto silné spojenie v spolupatričnosti,“ dodal J. Blanár.
Prejavy solidarity vyjadrili Slovenskej republike najbližší partneri zo susedných štátov – Česka, Maďarska, Poľska, Rakúska i Ukrajiny. Rovnako reagovali členské štáty Európskej únie a Severoatlantickej aliancie – Albánsko, Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Čierna Hora, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Island, Írsko, Kanada, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Malta, Nemecko, Nórsko, Portugalsko, Rumunsko, Severné Macedónsko, Slovinsko, Spojené kráľovstvo, Spojené štáty americké, Španielsko, Švédsko, Taliansko aj Turecko.
Správy z celého sveta
Podporné správy zaslali taktiež krajiny z afrického kontinentu (Egypt, Etiópia, Líbya, Tanzánia), z Ázie a Indopacifiku (Čína, Filipíny, India, Japonsko, Južná Kórea, Singapur, Thajsko, Nový Zéland), ďalej štáty Blízkeho a Stredného východu (Irak, Irán, Izrael, Jordánsko, Katar, Omán, Palestína, Saudská Arábia, Spojené arabské emiráty), z Južnej Ameriky a Karibiku (Argentína, Brazília, Čile, Dominikánska republika, Jamajka, Kuba, Mexiko, Nikaragua, Peru, Trinidad a Tobago), súčasne z Južného Kaukazu a Strednej Ázie (Arménsko, Azerbajdžan, Gruzínsko, Kazachstan), Východnej Európy (Bielorusko, Moldavsko, Rusko) a zo Západného Balkánu (Bosna a Hercegovina, Srbsko).
Minister Juraj Blanár zároveň vyzdvihol vyjadrenia najvyšších zástupcov Organizácie Spojených národov a Rady Európy, Európskej únie, Severoatlantickej aliancie, Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe, Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj spolu s viacerými ďalšími inštitúciami.
„Naša vďaka patrí všetkým tým, ktorí ešte naďalej posielajú tieto prejavy súdržnosti,“ uzavrel šéf slovenskej diplomacie.
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.