Ergonomické stoličky, prednášky o prevencii rakoviny či možnosť masáží priamo na pracovisku.
Cesta k zdraviu môže začať už v práci! Union zdravotná poisťovňa spúšťa 15. ročník renomovanej súťaže Zdravá firma roka
29.5.2024 (SITA.sk) - K spokojnosti zamestnancov prispievajú práve benefity, ktoré môžu súvisieť aj so zdravím a prevenciou. Union zdravotná poisťovňa otvorila už 15. ročník unikátnej súťaže Zdravá firma roka, v ktorej sa spoločnosti rôznych kategórií inšpirujú v starostlivosti o zdravie a well-being svojich zamestnancov.
Ako ostať fit aj v práci a prečo imunita nemá počas pracovnej doby prestávku? Na tieto a rôzne iné otázky zodpovedali spíkri odbornej konferencie Zdravá firma roka, ktorú Union už tradične organizuje pri príležitosti spustenia ďalšieho ročníka prestížnej súťaže. Od roku 2010 sa do projektu zapojilo takmer 300 spoločností, odborná komisia hodnotí ich prístup k prevencii, výžive, podpore športu, ergonómii či starostlivosti o duševné zdravie. Tohtoročná konferencia (29. 05.) sa sústredila na prevenciu a zdravie žien na pracovisku. Medzi hosťami panelových diskusií nechýbali zvučné mená známych lekárov, špičkových odborníkov či influencerov.
"V Unione vnímame prevenciu ako našu vlajkovú loď, je vždy lepšie ochoreniam predchádzať než ich liečiť. V práci trávi každý z nás veľa času, je teda prirodzené zamýšľať sa nad tým, ako vieme motivovať zamestnávateľov k zlepšovaniu podmienok pre zdravie priamo na pracovisku," vysvetľuje Jozef Koma, riaditeľ Union zdravotnej poisťovne. "Našu tohtoročnú konferenciu sme zasvätili zdraviu žien. V panelových diskusiách sme hovorili o prevencii rakoviny, zdravom stravovaní, inklúzii žien po materskej dovolenke či vytváraní podmienok pre ženy v období perimenopauzy. Veľkú pozornosť venujeme aj duševnému zdraviu či prevencii vyhorenia. Samozrejme, priestor sme poskytli aj samotným firmám, pretože zdieľanie skúseností je skutočne inšpiratívne."
Medzi hostí Zdravej firmy roka patril známy lekár Boris Bajer, podnikateľka Tatiana Ondrejková, investigatívna novinárka Laura Kellö Kalinská, odborníčky na oblasť psychológie či neurodiverzity i členky občianskeho združenia Amazonky, ktoré pomáha s osvetou o onkologických ochoreniach. Konferenciu zdravotnej poisťovne Union moderovala zaujímavá dvojica influencerov - lekár Victor Ibara má k prevencii blízko, Oli Džupinková má zas skúsenosť s vyhorením a na podujatí sama hovorila o svojom období pracovného voľna (sabatikal), ktoré sa stáva trendom aj v mnohých slovenských firmách.
"Keď sme pripravovali konferenciu, pýtali sme sa firiem, ktoré sa do našej súťaže prihlasujú, v akej oblasti sa chcú najviac posunúť. Rezonuje práve duševné zdravie, mnohí zamestnávatelia s nami konzultovali aj odporúčania ohľadom odborných prednášok. Sme radi, že nás vnímajú ako svojho partnera, na ktorého sa môžu pri plánovaní aktivít pre zdravie a prevenciu ,svojich´ ľudí spoľahnúť. S radosťou spúšťame ďalší, už 15. ročník našej súťaže, a veríme, že sa prihlásia aj nové firmy zo všetkých kategórií. Počet zamestnancov nie je smerodajný, podstatná je vôľa a záujem podporovať svojich kolegov aj po takejto stránke," dodáva Tatiana Sýkorová, riaditeľka ľudských zdrojov Unionu.
Záujemcovia nájdu všetky dôležité informácie, možnosť kontaktu aj inšpiratívne tipy pre vytvorenie zdravšieho pracovného prostredia priamo na webstránke projektu.
Informačný servis
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.