Ukrajinské sily pokračujú v posilňovaní hraníc a pohraničia s Bieloruskom.
Bielorusi nehromadia pri hraniciach vojakov ani techniku, Ukrajinci však nevylučujú presun jednotiek
![Bielorusi nehromadia pri hraniciach vojakov ani techniku, Ukrajinci však nevylučujú presun jednotiek](/img/082024/1906607.jpg)
12.8.2024 (SITA.sk) - Ukrajinská pohraničná stráž nezaznamenala žiadne rozmiestnenie alebo hromadenie vojenskej techniky či personálu bieloruskej armády v blízkosti bielorusko-ukrajinských hraníc. Pre Ukrajinskú pravdu to povedal hovorca pohraničnej stráže Adrij Demčenko s tým, že presun nejakých bieloruských jednotiek nevylučuje.
„Ale mohlo by to byť v malom počte a malo by to skôr eskalovať situáciu,“ vyjadril sa a dodal, že by sa to mohlo diať hlbšie na území Bieloruska.
Vyhlásenia Lukašenka sú aktom podlizovania
Vyhlásenia bieloruského prezidenta Alexandra Lukašenka o príkazoch presunúť salvové raketomety Polonez a raketové systémy Iskander k hraniciam s Ukrajinou sú podľa Demčenka akt podlizovania sa agresívnej rétorike Ruska.
Hovorca v rozhovore tiež poznamenal, že napriek tlaku Ruska na Lukašenkov režim, aby sa vo väčšej miere zapojil do vojny, dúfa, že Bielorusi budú mať dostatok zdravého rozumu, aby nepodľahli tlaku Kremľa.
Ukrajinci pokračujú v posilňovaní hraníc
Ukrajinské sily však podľa neho pokračujú v posilňovaní hraníc a pohraničia s Bieloruskom, aby odrazili akýkoľvek potenciálny nový útok z bieloruského územia.
Lukašenko v sobotu vyhlásil, že nad bieloruským územím zostrelili niekoľko cieľov z Ukrajiny. Bieloruský minister obrany Viktor Chrenin neskôr objekty identifikoval ako drony. Lukašenko podľa neho nariadil vyslanie vojenských posíl do pohraničných oblastí.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
![poskodena zasielka nie je zodpovednostou jeziska ale predavajuceho](https://spravy.pozri.sk/img/122024/1939320.jpg)
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.