Dopravca podľa Nitrianskeho samosprávneho kraja podnikol najmä v rokoch 2020 až 2023 významné investičné kroky, kedy obnovil svoj vozidlový park a vybrané autobusové stanice v kraji v celkovej sume viac než 27 miliónov eur.
Arriva bude ďalšie roky zabezpečovať autobusovú dopravu v Nitrianskom kraji, cestujúcim sa nebude meniť cena lístka
Nitriansky samosprávny kraj predĺži zmluvu na prímestskú dopravu s regionálnymi dopravcami Arriva Nitra a Arriva Nové Zámky až do roku 2031.
Samosprávny kraj o tom informoval v tlačovej správe s tým, že pozitívom je garantovanie cien cestovných lístkov, ktoré sa počas tejto doby nezvýšia.
Tarifa cestovného bude fixná vo všetkých siedmich okresoch Nitrianskeho kraja bez toho, aby sa v nej odzrkadlil vývoj trhu, inflácia či nariadenia Európskej únie.
Bremeno ponesie kraj
„Cenu cestovného Nitriansky samosprávny kraj udrží na stanovenej úrovni aj v prípade, ak by došlo k rapídnemu nárastu cien pohonných hmôt. A vôbec v prípade akýchkoľvek iných finančných nárokov ponesie bremeno Nitriansky samosprávny kraj, nie naši cestujúci,“ povedal predseda NSK Branislav Becík.
Nemenné zostáva aj aktuálne cestovné pre všetkých seniorov v dôchodkovom veku, ktorí cestujú za jednotnú cenu 30 centov po celom kraji, rovnako ako držitelia zlatej a platinovej Jánskeho plakety a Kňazovického medaily a bývalí politickí väzni.
O predĺžení rozhodli poslanci
Spoločnosť Arriva má platnú zmluvu s Nitrianskym samosprávnym krajom na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy od 28. februára 2016 do 28. februára 2026. O jej predĺžení o päť rokov rozhodli v pondelok krajskí poslanci.
Dopravca podľa Nitrianskeho samosprávneho kraja podnikol najmä v rokoch 2020 až 2023 významné investičné kroky, kedy obnovil svoj vozidlový park a vybrané autobusové stanice v kraji v celkovej sume viac než 27 miliónov eur.
Väčšina autobusov regionálnej dopravy je klimatizovaných, vybavených možnosťou pripojenia na wi-fi, svetelnou informačnou tabuľou, spĺňajú európske štandardy v oblasti emisií a asi tretina z celkového počtu 427 autobusov je nízkopodlažných.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.