Podľa Zelenského potrebuje Ukrajina posilniť svoju armádu na veliteľskej úrovni.
Zelenskyj po nehode stíhačky F-16 odvolal veliteľa ukrajinských vzdušných síl Oleščuka
31.8.2024 (SITA.sk) - Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj v piatok odvolal veliteľa ukrajinských vzdušných síl Mykolu Oleščuka. Udialo sa tak štyri dni po tom, ako sa počas ruského bombardovania zrútilo bojové lietadlo F-16, ktoré Ukrajina dostala od svojich západných spojencov, pričom pri havárii zahynul pilot.
Viac o téme: Vojna na Ukrajine
„Musíme chrániť ľudí. Chrániť personál. Postarať sa o všetkých našich vojakov,“ povedal Zelenskyj vo vyhlásení niekoľko minút po zverejnení rozkazu. Povedal, že Ukrajina potrebuje posilniť svoju armádu na veliteľskej úrovni. Do pozície Oleščukovho nástupcu bol vymenovaný Anatolij Kryvonožko.
Prepustenie prišlo v ten istý deň, keď Oleščuk namieril ostrú kritiku na poslankyňu ukrajinského parlamentu Marianu Bezuhlovú za jej tvrdenia, že lietadlo F-16 zostrelil systém protivzdušnej obrany Patriot. Letectvo priamo nepoprelo, že stíhačku zasiahla raketa Patriot.
Bezuhlová sa pri svojich tvrdeniach odvolala na nemenované zdroje a žiadala potrestanie zodpovedných za túto chybu. Oleščuk obvinil Bezuhlovú z hanobenia letectva a diskreditácie amerických výrobcov zbraní a povedal, že dúfa, že bude čeliť právnym následkom za svoje tvrdenia. „Pravda zvíťazí,“ napísala Bezuhlová na platforme X krátko po zverejnení rozkazu o odvolaní Oleščuka.
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.