• Dnes je: Nedeľa 08. septembra 2024 meniny má Miriama

Sociálne siete bez reklám? Technologický gigant Meta prichádza s novou platenou možnosťou

Sociálne siete bez reklám? Technologický gigant Meta prichádza s novou platenou možnosťou

Platená možnosť „vyvažuje požiadavky európskych regulačných orgánov a zároveň dáva používateľom možnosť voľby a umožňuje spoločnosti Meta naďalej slúžiť všetkým ľuďom

Technologický gigant Meta, ktorý vlastní sociálne médiá Facebook a Instagram, oznámil, že bude od novembra používateľom v Európe ponúkať platenú možnosť mať ich bez reklám. Týmto krokom chce splniť prísne európske pravidlá ochrany osobných údajov.

Sociálne siete bez reklám

Instagram a Facebook bez reklám v počítačových prehliadačoch bude stáť okolo 10 eur mesačne. Predplatné na operačných systémoch iOS a Android bude zhruba 13 eur.

Vyššia cena odráža provízie účtované obchodmi s aplikácií spoločností Apple a Google. Poplatok bude do marca platiť pre všetky prepojené kontá na Facebooku a Instagrame, od marca bude Meta účtovať 6 eur za konto navyše.

Internet podporovaný reklamami

Meta uviedla, že hoci verí v „internet podporovaný reklamami“, rešpektuje „ducha a účel týchto vyvíjajúcich sa európskych nariadení“ a je odhodlaná ich dodržiavať.


Platená možnosť „vyvažuje požiadavky európskych regulačných orgánov a zároveň dáva používateľom možnosť voľby a umožňuje spoločnosti Meta naďalej slúžiť všetkým ľuďom,“ uviedla firma.

Používatelia vo veku 18 rokov a starší v 27 členských krajinách Európskej únie, vo Švajčiarsku, Nórsku, na Islande a v Lichtenštajnsku budú mať stále možnosť naďalej používať Facebook alebo Instagram s reklamami.

Užitočná a zodpovedná reklama

Meta uviedla, že hľadá spôsob, ako „poskytnúť tínedžerom užitočnú a zodpovednú reklamu“ vzhľadom na európske nariadenie o ochrane osobných údajov.

O pláne spoločnosti Meta už skôr počas mesiaca informoval denník The Wall Street Journal.


Meta sprístupňuje možnosť predplatného po tom, čo Súdny dvor Európskej únie rozhodol, že podľa prísnych pravidiel Únie na ochranu osobných údajov musí spoločnosť najprv získať súhlas pred zobrazovaním reklám používateľom.


Rozhodnutie ohrozuje schopnosť spoločnosti zarábať peniaze prispôsobením reklám jednotlivým používateľom na základe ich online záujmov a digitálnej aktivity.

Európska komisia označila šesť spoločností za strážcov prístupu, toto od nich očákava

Európska komisia (EK) určila šiestich strážcov prístupu podľa aktu o digitálnych trhoch, ktorého cieľom je zabezpečiť konkurenčné a spravodlivé trhy v digitálnom sektore.

Danými strážcami, ktorí zabezpečujú kľúčovú bránu medzi podnikmi a spotrebiteľmi v súvislosti so základnými platformovými službami, sú spoločnosti Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta a Microsoft.

Ako informuje EK na svojej webstránke, títo strážcovia poskytujú dovedna 22 určených základných platformových služieb a majú teraz šesť mesiacov na to, aby zabezpečili, že budú spĺňať všetky povinnosti vyplývajúce z aktu o digitálnych trhoch. Niektoré povinnosti im však plynú už od momentu určenia za strážcu prístupu.

Kruté sankcie

Určené spoločnosti musia zaručiť a preukázať dodržiavanie predpisov a do šiestich mesiacov musia predložiť podrobnú správu o ich dodržiavaní. Eurokomisia bude monitorovať vykonávanie predmetných povinností a ich dodržiavanie podľa aktu a v prípade, že sa tak nebude diať, môže uložiť pokuty až do výšky 10 percent celosvetového obratu spoločnosti a až 20 percent pri opakovanom porušení pravidiel. V prípade systematického porušovania pravidiel má EK právomoc prijať dodatočné nápravné opatrenia, ako napríklad uložiť strážcovi prístupu povinnosť predať svoj podnik alebo jeho časti či zakázať nadobudnutie ďalších služieb.

Prieskum trhu

Komisia okrem stanovenia strážcov prístupu začala aj štyri preskúmania trhu na ďalšie posúdenie oznámení spoločností Microsoft a Apple, v ktorých tvrdia, že hoci dosahujú prahové hodnoty, niektoré ich základné platformové služby nemožno považovať za brány prístupu.

Týka sa to služieb Bing, Edge a Microsoft Advertising a iMessage. Zároveň iniciovala aj preskúmanie trhu v snahe podrobnejšie posúdiť, či iPADOS spoločnosti Apple treba určiť za strážcu prístupu napriek tomu, že nedosahuje prahové hodnoty.

Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

Vesmírna loď Starliner sa vrátila na Zem, cestu skomplikovalo zlyhanie trysky aj únik hélia

vesmirna lod starliner sa vratila na zem cestu skomplikovalo zlyhanie trysky aj unik helia

7.9.2024 (SITA.sk) - Prvá misia vesmírnej lode Starliner spoločnosti Boeing s astronautmi sa v piatok v noci skončila jej návratom na Zem, no bez posádky. Šesť hodín po tom, čo loď opustila Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS), pristála na raketovej strelnici White Sands v Novom Mexiku.

Zlyhanie trysky a únik hélia

Ako konštatuje agentúra AP, bol to pokojný záver drámy, ktorá sa začala júnovým štartom dlho odkladaného debutu posádky a rýchlo prerástla do zdĺhavej misie.

Ich cestu k vesmírnej stanici komplikovalo zlyhanie trysky a úniky hélia, a preto americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) rozhodol, že ich návrat loďou Starliner by bol príliš riskantný.

Časť starého vybavenia z ISS

Starliner tak v piatok na Zem priviezol len časť starého vybavenia z ISS. Dvojicu astronautov domov dopraví až vo februári vesmírna loď Dragon spoločnosti SpaceX Elona Muska.

Loď sa na polročnú expedíciu vydá tento mesiac len s dvomi astronautmi, pretože dve miesta sú rezervované pre Wilmorea a Williamsovú.

Viac k téme: Starliner, Vesmírna loď
Zdroj: SITA.sk - Vesmírna loď Starliner sa vrátila na Zem, cestu skomplikovalo zlyhanie trysky aj únik hélia © SITA Všetky práva vyhradené.


Počasie