Podľa prieskumu 51,5 percenta opýtaných si myslí, že budúca nová vláda by nemala pokračovať s pomocou Ukrajine.
Mala by budúca vláda pomáhať Ukrajine? Viac ako polovica Slovákov je proti, najmä voliči Smeru a Republiky
3.8.2023 (SITA.sk) - Budúca vláda by nemala pokračovať s pomocou Ukrajine. Vyplýva to z prieskumu, ktorý robila agentúra AKO pre TV JOJ v termíne 24. až 28. júla 2023 na vzorke 1 000 respondentov starších ako 18 rokov, pričom mužov bolo 48,4 percenta a žien 51,6 percenta.
Otázka znela: „Mala či nemala by podľa vás budúca vláda pokračovať vo vojenskej pomoci Ukrajine?“.
Viac ako polovica bola proti
Podľa prieskumu 51,5 percenta opýtaných si myslí, že budúca nová vláda by nemala pokračovať s pomocou Ukrajine, pričom 37,3 percenta je presvedčených, že by určite nemala a 14,2 percenta, že by asi nemala.
Naopak, 43,2 percenta si myslí, že by mala v pomoci pokračovať, pričom 23,8 je presvedčených, že by určite mala a 19,4 percenta, že by asi mala a 4,7 percenta opýtaných to nevedelo posúdiť.
Voliči Smeru pomáhať nechcú
Z voličov strany Smer-SSD si až 89 percent opýtaných myslí, že nová vláda by Ukrajine po voľbách pomáhať nemala, a deväť percent, že by mala.
U voličov Progresívneho Slovenska si až 90 percent myslí, že nová vláda by aj po voľbách mala pokračovať v pomoci Ukrajine a iba deväť percent, že by nemala.
Voliči strany Hlas-SD si v 47 percentách myslia, že nová vláda by Ukrajine pomáhať nemala a v 43 percentách, že by mala.
V koalícii OĽaNO a priatelia si 69 percent voličov myslí, že nová vláda by aj po voľbách Ukrajine pomáhať mala, 29 percent je presvedčených, že by pomáhať nemala.
Pomáhať nechcú ani voliči maďarskej koalície
Z hnutia Republika je až 92 percent opýtaných presvedčených, že nová vláda by už Ukrajine pomáhať nemala a iba deväť percent je za pokračovanie pomoci.
V strane SaS je za pomoc Ukrajine aj po septembrových voľbách 86 percent opýtaných, proti sa vyslovilo 12 percent.
V KDH je za pomoc novej vlády Ukrajine 75 percent opýtaných, proti sa vyslovilo 18 percent. Až 89 percent opýtaných voličov SNS je proti pomoci Ukrajine, kým osem percent by v pomoci pokračovalo.
V maďarskej koalícii je proti pokračujúcej pomoci novej vlády Ukrajine 73 percent, súhlasí s ňou 27 percent. V strane Demokrati s pomocou novej vlády Ukrajine súhlasí 73 percent opýtaných, proti sa vyjadrilo 27 percent.
U mužov s pomocou novej vlády Ukrajine nesúhlasí 51 percent a súhlasí 45 percent. U žien s pomocou novej vlády Ukrajine nesúhlasí tiež 51 percent a súhlasí 42 percent.
Tí, ktorí si myslia, že budúca vláda by mala pokračovať vo vojenskej pomoci Ukrajine sú podľa prieskumu nadpriemerne 18 až 33-roční muži, respondenti s VŠ vzdelaním, ľudia s trvalým bydliskom v Bratislavskom, Trenčianskom a Žilinskom kraji a občania slovenskej národnosti.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.