Povedal, že ukrajinské väzenské zariadenia sú preplnené.
Kyjev by mohol mobilizovať tisíce väzňov, povedal ukrajinský minister spravodlivosti Maľuska
12.5.2024 (SITA.sk) - Ukrajina by mohla odviesť do armády 10 až 20-tisíc odsúdencov. Pre ukrajinské vysielanie BBC to povedal ukrajinský minister spravodlivosti Denys Maľuska, podľa ktorého by to bolo v neposlednom rade preto, že ukrajinské väzenské zariadenia sú preplnené. Informuje o tom spravodajský portál Ukrajinská pravda.
Minister zdôraznil, že otázka je v prístupe k veci.
„Hovorím, že čísla neboli vôbec vypočítané, pretože číslo sa bude líšiť v závislosti od scenára,“ vyjadril sa.
Mobilizácia odsúdených
Maľuska povedal, že väzenské zariadenia sú preplnené a takmer nikde nie je miesto.
„Preto je to veľký problém. V neposlednom rade sa veľmi angažujem za mobilizáciu odsúdených, aby sa neporušovali normy na počet ľudí na meter štvorcový,“ skonštatoval.
Ukrajinský parlament v stredu prijal zákon o dobrovoľnej mobilizácii určitých kategórií odsúdených.
Koho nemožno odviesť do ozbrojených síl?
Osoby, ktoré sa dopustili úkladných vrážd, násilníci, pedofili, ľudia odsúdení za nelegálnu výrobu, získavanie, distribúciu alebo prechovávanie drog, osoby, ktoré sa dopustili zločinov proti národnej bezpečnosti Ukrajiny, a bývalí úradníci na základe neho nemožno odviesť do ozbrojených síl.
Všetci ostatní, ktorí sú potenciálne vhodní na vojenskú službu, podliehajú rovnakej podmienke, a to že do dokončenia výkonu trestu im nesmú zostávať viac ako tri roky.
Odsúdení za vraždu
Maľuska v rozhovore pre BBC hovoril aj o možnosti zahrnúť ľudí odsúdených za vraždu do odvodového úsilia.
„Ak si napríklad zoberieme kategóriu odsúdených za vraždu dvoch alebo viacerých ľudí: prečo ide človek do vojny, ak nie zabíjať?,“ poznamenal.
V prípade vrahov, najmä tých, ktorí boli odsúdení na doživotie, sú to podľa neho väčšinou ľudia, ktorí spáchali trestný čin vo veľmi mladom veku, 18-19 rokov.
„Ich mozog ešte nie je sformovaný, psychika je nestabilná a psychologický portrét človeka po desaťročiach vo väzení nemá nič spoločné s človekom, ktorý niekoho zavraždil vo veku 18-19 rokov. To potvrdí každý psychológ,“ povedal.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.