• Dnes je: Streda 17. júla 2024 meniny má Bohuslav

Ktoré e-shopy sú najznámejšie na Slovensku a čo kupujú Slováci najčastejšie?

Ktoré e-shopy sú najznámejšie na Slovensku a čo kupujú Slováci najčastejšie?

Potešujúcim zistením pre domácich podnikateľov je, že Slováci vo všeobecnosti uprednostňujú online nákup na slovenských stránkach. Zdroj obrázku. Rostichep / stock.adobe.com

Popularita online nakupovania je neutíchajúca. Využívanie e-shopov totiž so sebou prináša pocit slobody a šetrenie času.

Aby ste si zaobstarali to, čo chcete, nemusíte nikam chodiť. Všetko zvládnete rýchlo a jednoducho z pohodlia domova. Tento celosvetový trend neobchádza ani Slovákov, ktorí veľmi radi trávia čas aj prostým prezeraním ponúk internetových obchodov.

Okrem toho často podporujú slovenské e-shopy, ktorým dávajú prednosť pred tými zahraničnými. Ktoré e-shopy sú ale vôbec najznámejšie na Slovensku a čo vlastne kupujú Slováci najčastejšie?

Najznámejšie e-shopy na Slovensku

Výsledky výskumu Wavemaker Slovakia a GroupM ukazujú, že pre Slovákov je jednoznačne najznámejším e-shopom Alza. Nasleduje Mall a predajcovia elektroniky Nay a Datart. Desiatku najpopulárnejších online predajcov kompletizujú zahraničné aj slovenské projekty – menovite AliExpress, Zalando, Heureka, Hey, Amazon a About you. Zistenia vyplývajú z vyjadrení výskumnej vzorky 500 respondentov.

Letáky ktorých e-shopov zaujímajú Slovákov najviac?

Podľa dát webovej stránky Kimbino.sk sú pre Slovákov najzaujímavejšie letáky z vyššie zmieňovaných e-shopov Nay a Datart. V druhej desiatke najvyhľadávanejších letákov sa ale nachádzajú aj známe supermarkety Kaufland, Tesco a Lidl, ktoré taktiež ponúkajú možnosť online nákupu. Zatiaľ čo Tesco sa zameriava aj na online dovoz potravín, Kaufland a Lidl sa vo svojich e-shopoch sústredia na nepotravivnové výrobky.

Čo kupujú Slováci najčastejšie?

V online prostredí dnes zoženiete skutočne hocičo. Cieľom vyššie zmieňovaného výskumu bolo tiež zistiť, aký druh tovaru si respondenti v minulosti zakúpili cez e-shop. Na základe zozbieraných dát možno konštatovať, že nadpolovičná väčšina z 500 dopytovaných ľudí, konkrétne 58 %, aspoň raz kúpila na internete drogériu. Len o 2 % respondentov menej malo osobnú skúsenosť s nákupom kníh, smarthodiniek a mobilov. 54 % výskumnej vzorky nakupovalo online lieky a liečivá, 53 % zase kozmetiku. No a polovica respondentov uviedla, že si na internete objednala oblečenie, resp. módne doplnky. Tesne pod hranicou 50 % sa umiestnili malé domáce spotrebiče, počítače a notebooky. Ďalej nasledovali športové potreby, nábytok, tovar pre deti či dokonca aj hry. Podľa dát z Eurostatu za rok 2023 je však v súvislosti s online nakupovaním najpopulárnejším sortimentom oblečenie.

Slovenské vs. zahraničné e-shopy

Potešujúcim zistením pre domácich podnikateľov je, že Slováci vo všeobecnosti uprednostňujú online nákup na slovenských stránkach. Najvyšší podiel nákupov na zahraničných stránkach majú podľa výsledkov výskumu Wavemaker Slovakia a GroupM hry. Oproti tomu, domáca kúpa cez slovenské internetové obchody sa najviac dotýka veľkých spotrebičov (až 76 % respondentov dáva prednosť domácim e-shopom pri nákupe veľkých spotrebičov), liekov a kníh. Slovenské e-shopy sú výrazne uprednostňované aj pri nákupe nábytku, notebookov, drogérie či kozmetiky.

Prevahu slovenských e-shopov potvrdzujú aj dáta z Eurostatu

O prevahe slovenských e-shopov svedčia aj dáta Eurostatu za rok 2023. Až 81 % Slovákov, ktorí v priebehu 3 mesiacov aspoň jeden raz nakupovali cez e-shop, dalo prednosť práve slovenskému internetovému obchodu. Dokonca, na základe získaných dát vieme konštatovať, že Slováci podporujú lokálnych online predajcov viac ako obyvatelia v iných krajinách. V štatistikách sme nechali za sebou Francúzov, Talianov, Írov aj Rakúšanov, pričom len 71 % z posledných menovaných nakupovalo počas 3 mesiacov v rakúskych e-shopoch.


Za úspechom slovenských e-shopov stoja viaceré faktory. Jedným z najzásadnejším je väčší pocit bezpečia. Nehovoriac o tom, že podľa dát Shoptetu viac ako 40 % kupujúcich v online prostredí stále využíva platbu na dobierku, ktorá nebýva obvyklou možnosťou zahraničných e-shopov.


Ako Slováci vyhľadávajú informácie o značkách a produktoch?

Asi nebude žiadnym prekvapením, že Slováci najčastejšie vyhľadávajú informácie o značkách a produktoch prostredníctvom Googlu. Vo svojich odpovediach to uviedlo až 69 % z celkového počtu 500 respondentov. Po priepastnej, viac ako 30-percentnej medzere, nasleduje vyhľadávanie cez Instagram. Využíva ho 38 % Slovákov. Medzi ďalšie najpoužívanejšie nástroje na vyhľadávanie informácií o značkách a produktoch sa dostali Youtube (32 %), Facebook (27 %) a Pinterest (25 %).




Najčítanejšia najnovšia správa

Tragédia na Zlatých pieskoch, v jazere sa utopil 47-ročný muž

tragedia na zlatych pieskoch v jazere sa utopil 47 rocny muz

17.7.2024 (SITA.sk) - Na jazere Zlaté piesky v Bratislave sa utopil 47-ročný muž. Ako informuje bratislavská policajná hovorkyňa Silvia Šimková, v stredu o 11:45 prijali na linke 158 oznámenie o náleze tela v jazere.

Tragédia na Spiši, trojročné dieťa zomrelo v rozho...

Na miesto vyslali policajtov, ktorí tam vykonávajú potrebné úkony. Presné príčiny a okolnosti udalosti sú predmetom vyšetrovania.


Počasie