Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami, ktorá sa stavia už polstoročie, neprepojila plynule západ a východ krajiny ani po viac ako 30 rokoch samostatnosti Slovenska a takmer 20-ročnom členstve v Európskej únii.
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami sa stavia už polstoročie, Ficova vláda sľubuje urýchliť výstavbu ciest

Urýchliť prípravu a výstavbu zostávajúcich úsekov diaľnic D1 a D3 a rýchlostnej cesty R4 má projektový tím dotknutých rezortov.
Ten má eliminovať akékoľvek časové prieťahy pri vydávaní stanovísk a povolení od štátnych orgánov.
Štvrtá vláda Roberta Fica (Smer-SD) sa k vytvoreniu takejto pracovnej skupiny zaviazala vo svojom programovom vyhlásení v časti o doprave.
Špecializovaný odvolávací útvar
Vládny kabinet Smeru-SD, Hlasu-SD a SNS bude na Úrade pre verejné obstarávanie iniciovať vytvorenie špecializovaného odvolacieho útvaru za účelom zvýšenia efektívnosti verejného obstarávania kľúčových investícií a projektov strategickej infraštruktúry. Sľubuje vyvinúť maximálne úsilie pre akceleráciu prípravy, výstavby a modernizácie jednotlivých úsekov cestnej a železničnej infraštruktúry.
Chce tiež významne znížiť počet mostov na cestách I. triedy, ktoré sú vo veľmi zlom a havarijnom technickom stave. Aj táto vláda plánuje zabezpečiť finančné a legislatívne podmienky pre realizáciu mostného programu, aby sa neopakoval útlm pri príprave cestných stavieb z obdobia posledných vlád.
Mieni zabezpečiť realizáciu rekonštrukcií prioritných mostných objektov. „Vláda dokončí proces prechodu na európske mýto a spustenie „národného“ mýtneho systému,“ vyplýva z programu.
Budovanie železničnej infraštruktúry
Vláda chce v železničnej doprave aktívne presadzovať také riešenia budovania železničnej infraštruktúry, ktoré umožnia na vybraných úsekoch trate Žilina – Košice jazdiť vlakmi rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Zároveň avizuje, že zabezpečí moderné medzinárodné vlakové spojenie Bratislavy s Viedňou, Brnom a Prahou, ako aj Žiliny smerom na Ostravu. Tieto vlakové spojenia pritom už fungujú.
„Vláda sa zasadí za zreálnenie a zefektívnenie Plánu dopravnej obslužnosti a z neho vyplývajúceho lepšieho a kvalitnejšieho rozloženia vlakov v cestovnom poriadku,“ sľubuje kabinet s tým, aby sa neopakoval útlm v príprave železničných stavieb z minulosti.
V plánovanej liberalizácii železničnej osobnej dopravy vláda avizuje transparentné podmienky súťaží s dôrazom na zvýšenie kvality a efektivity poskytovaných služieb.
„Vláda vytvorí podmienky na presun tovarových tokov z cestnej dopravy na udržateľnejšie druhy dopravy, najmä železničnej. Modernizácia železničných tratí bude prioritou čerpania finančných prostriedkov v Programe Slovensko,“ uvádza sa v dokumente.
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami, ktorá sa stavia už polstoročie, neprepojila plynule západ a východ krajiny ani po viac ako 30 rokoch samostatnosti Slovenska a takmer 20-ročnom členstve v Európskej únii. Premiér Fico vo svojej prvej vláde (2006 – 2010) ambiciózne predpokladal dokončenie hlavnej domácej diaľnice do roku 2010. Dodnes sa tak nestalo napriek viacerým opatreniam na urýchlenie prípravy a výstavby a je otázne, či sa to podarí aspoň do roku 2030 alebo až po ňom. Dva kľúčové úseky D1 pri Žiline a Ružomberku s tunelmi Višňové a Čebrať, ktoré sú vo výstavbe ešte z čias druhej Ficovej vlády (2012 – 2016), meškajú s dokončením zatiaľ štyri, resp. šesť rokov.
Nestihli ich dokončiť v pôvodných termínoch počas predošlého spoluvládnutia Smeru s partnermi (2016 – 2020), motoristi by ich mali začať využívať najskôr o dva roky, ak ich dostavbu opäť niečo nepredĺži. Posledný nerozostavaný úsek D1 medzi Bratislavou a Košicami, a to Turany – Hubová, sa ešte stále ani len nesúťaží. Uvažované pokračovanie D1 od Košíc k hraniciam s Ukrajinou môže mať význam pre rozvoj dopravy aj v súvislosti s očakávanou povojnovou obnovou nášho východného suseda.
Najčítanejšia najnovšia správa
Horoskopy na dnes Stredu 25. jún 2025

Jednou z najčítanejších rubrík časopisov, novín aj niektorých internetových portálov sú práve horoskopy.
Čítajú ich viac ženy, no zaujmú i mnohých mužov.
Veď, kto by nechcel poznať svoju budúcnosť?
Astrológia nám nehovorí čo máme robiť, má nám len poradiť, čo by sme mali robiť vzhľadom na astrologický vplyv. Nakoniec, každý ma všetko vo vlastných rukách.
Horoskopy pre Stredu 25. jún 2025
Baran 21.3. - 20.4.
Nezabúdate kvôli vysokému pracovnému tempu na najbližších? Najmä večer by ste si mali nájsť pre nich čas. Niekomu veľmi pomôžete. Je na mieste opatrnosť na cestách.
Býk 21.4. - 21.5.
Veci, o ktorých budete počúvať, znejú takmer neuveriteľne. Na rozptýlenie je to iste veľmi dobré, ale nevyvodzujte z nich nijaké mimoriadne závery. Riaďte sa svojim rozumom.
Blíženci 22.5. - 21.6.
Vaši známi budú potrebovať radu a vy nesklamete. Asi pôjde o oblasť, v ktorej vynikáte. Podvečer dobre sledujte každého, kto vám vojde do cesty.
Rak 22.6. - 22.7.
Peniaze zbytočne nerozhadzujte a nešpekulujte. Môžete mať veľké straty. Opatrne s novotami. V zabehaných koľajach viete lepšie chodiť.
Všetky Horoskopy pre Stredu 25. jún 2025
Je nepochybné, že horoskopy v sebe ukrývajú tajomstvá o tom, čo nás čaká v oblasti lásky, rodiny či financií a zdravia. Človek je všeobecne veľmi zvedavý a preto chce vedieť čo ho môže stretnúť, čo ho čaká a či sa to aj naplní. Zároveň vždy dúfa len v to dobré. Preto máme tendenciu všímať si v horoskopoch viac pozitívne veci, ako tie negatívne.
Veľký stravovací horoskop. Jedzte podľa svojho znamenia.
Nečítate pravidelne denný horoskop? Robíte chybu, môžete si tým uľahčiť život!
Prečo radi čítame a veríme horoskopom?
Ako schudnúť podľa znamenia zverokruhu
Čo je najkrajšia vlastnosť vášho znamenia?
Najčastejšie používané klamstvá podľa znamenia zverokruhu