Ak by zostala železnička zatvorená aj počas leta, bez pomoci mesta a štátu reálne hrozí jej zánik.
Detská historická železnica novú sezónu otvorila symbolicky, slávnostná jazda sa konala bez cestujúcich
19.4.2020 (Webnoviny.sk) - Detská historická železnica v sobotu 18. apríla symbolicky otvorila svoju 65. sezónu. Pre opatrenia s pandémiou sa však slávnostná jazda uskutočnila bez cestujúcich. Informovala o tom Zuzana Lehotská z občianskeho združenia Detská železnica Košice.
Viac o téme: Koronavírus
„Jazdou chceme povzbudiť našich priaznivcov a povedať im, že sme na sezónu pripravení. Veríme, že dostatočné kapacity otvorených vozňov a čerstvý vzduch košického lesoparku budú faktory, ktoré rozhodnú, že podobné atrakcie nebudú otvorené až posledné v reťazci. Práve naopak. Sme pripravení aj na rôzne opatrenia tak, aby sme deťom a ich rodičom, po dlhých týždňoch doma, spríjemnili pobyt v prírode čo najbezpečnejšie,“ uviedol Ľubomír Lehotský, predseda občianskeho združenia Detská železnica Košice.
Ekonomicky závislá atrakcia
Ako ďalej dodal, ide o atrakciu, ktorá je priamo ekonomicky závislá na niekoľkých mesiacoch letnej sezóny.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Netušiac príchod pandémie, investovali nadšenci všetky finančné prostriedky počas zimnej odstávky do úpravy areálov, opravy koľajiska, prípravy stanice pre výstavbu cyklochodníka, do údržby a záchrany historických vozňov.
Obmedzený režim
„Preto je veľmi dôležité, aby mohla železnička fungovať aspoň v obmedzenom režime tak, aby nedošlo k poškodeniu technológií či k vandalizmu na železničke, ktorú zveľaďujeme už deviaty rok,“ dodal Lehotský.
Košická detská historická železnica bola vybudovaná v Košiciach v rokoch 1955 – 1956. Trať má v súčasnosti dĺžku 3,9 km s unikátnym rozchodom tisíc milimetrov, aký je iba na električkových tratiach v Bratislave a v Tatrách. Súprava je ťahaná 136-ročnou parnou lokomotívou Katka, ktorá bola zrekonštruovaná v roku 1991.
Viac k téme: Detská železnica Košice, Ekonomické dopady koronavírusu, Koronavírus
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.