Obyvatelia najhoršie ohodnotili spôsob realizácie cyklotrasy na Vajanského nábreží.
Bratislavčania hodnotia prácu Valla na poste primátora ako priemernú, najviac ich hnevá zvyšovanie daní
6.12.2024 (SITA.sk) - Agentúra SCIO uskutočnila v novembri prieskum verejnej mienky pre občianske združenie Zjednotená Bratislava. Na základe dát z neho hodnotia obyvatelia hlavného mesta prácu primátora Matúša Valla ako priemernú, najviac ich hnevá zvyšovanie daní.
Zameraný bol na významné projekty
Do prieskumu sa zapojilo 1 014 respondentov s trvalým pobytom v Bratislave. Zameral sa na spokojnosť s primátorom a vybrané významné zmeny a projekty realizované v posledných rokoch.
Dáta zhromažďovali dvoma metódami CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing) v pomere 500:514.
„Respondenti boli vybraní tak, aby reprezentovali demografické zloženie mesta, a to z hľadiska pohlavia, vzdelania, národnosti, veku nad 18 rokov a rozloženia podľa mestských častí," uvádza zadávateľ prieskumu.
Na otázku akú známku by dali vedeniu hlavného mesta na čele s primátorom Matúšom Vallom za celé obdobie od roku 2018 odpovedalo 28 percent opýtaných hodnotením tri. Viac ako 21 percent ohodnotilo prácu primátora známkou dva a 11 percent známkou jedna. Známku štyri by dalo vedeniu Bratislavy takmer 18 percent opýtaných a známku päť viac ako 20 percent respondentov.
Fungovanie parkovacieho systému PASS
Spokojnosť s priebehom prác pri výstavbe petržalskej električky ohodnotila väčšina opýtaných (31 percent) známkou tri, nasledovalo hodnotenie známkou dva (viac ako 19 percent).
Spokojnosť s fungovaním parkovacieho systému PAAS ohodnotilo viac ako 26 percent respondentov známkou päť a viac ako 25 respondentov známkou tri. Otázku opodstatnenosti zvyšovania miestnych daní ohodnotila väčšina respondentov (38 percent) známkou päť.
Budovanie cyklotrás v Bratislave ohodnotila najväčšia časť opýtaných, takmer 33 percent, známkou tri. Spôsob realizácie cyklotrasy na Vajanského nábreží ohodnotila väčšina respondentov - viac ako 36 percent, známkou päť.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.