Uvedený rekord odvtedy nikdy nebol tak blízko k prekonaniu.
Bayer Leverkusen môže vstúpiť do histórie a prekonať takmer 60-ročný európsky rekord
8.5.2024 (SITA.sk) - V aktuálnej sezóne nezastaviteľný Bayer Leverkusen bude mať vo štvrtkovej odvete futbalovej Európskej ligy 2023/2024 proti AS Rím pred sebou ďalšiu motiváciu.
59-ročný kontinentálny rekord
Ako pripomenul web insidethegames.biz, nemecký klub môže prekonať 59-ročný kontinentálny rekord. Ak neprehrá, nielenže postúpi do finále v Dubline, ale tiež sa zapíše do histórie ako tím s najdlhšou sériou bez prehry v európskom futbale.
V prípade, že mužstvo španielskeho kouča Xabiho Alonsa zvíťazí alebo remizuje v dueli proti AS Rím, natiahne sériu bez prehry na 49 súťažných stretnutí, čím prekoná portugalskú Benficu Lisabon okolo bájneho Eusébia z rokov 1963 až 1965, ktorá v tom čase zaznamenala 48-zápasovú šnúru bez prehry.
„Sme blízko.“
V rokoch 2011 a 2012 sa k tomu priblížil taliansky Juventus Turín, ktorý ťahal sériu 43 zápasov bez prehry.
„Sme blízko. Dúfam, že raz o tom budem môcť hovoriť mojím vnukom,“ vyhlásil fínsky brankár Bayeru so slovenskými koreňmi Lukáš Hradecký.
Až do začiatku aktuálnej sezóny 2023/2024 mal Bayer Leverkusen na konte iba dve významné trofeje - Pohár UEFA v roku 1988 a Nemecký pohár o päť rokov neskôr. V rámci tohto ročníka však môže zdvojnásobiť počet trofejí v klubovej vitríne. K už istému premiérovému bundesligovému titulu môže pridať trofeje za triumf v spomenutej Európskej lige a tiež v Nemeckom pohári.
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.