• Dnes je: Streda 24. apríla 2024 meniny má Juraj

Vo väčšine okresov Banskobystrického kraja hrozí vznik požiarov, pozor by ste si mali dať aj na odhodené cigarety

Vo väčšine okresov Banskobystrického kraja hrozí vznik požiarov, pozor by ste si mali dať aj na odhodené cigarety

Hrozba platí až do odvolania a týka sa najmä lesných pozemkov.

22.6.2021 (Webnoviny.sk) - Okresné riaditeľstvá Hasičského a záchranného zboru v Banskej Bystrici, vo Zvolene, v Žiari nad Hronom, Lučenci, vo Veľkom Krtíši a v Revúcej vyhlásili čas zvýšeného nebezpečenstva vzniku požiaru. Ide celkom o 11 okresov v Banskobystrickom kraji okrem Breznianskeho a Rimavskosobotského okresu.

Hrozba platí do odvolania a týka sa lesných pozemkov a ich ochranného pásma, teda 50 metrov od hranice lesa.

Dodržiavať treba protipožiarnu bezpečnosť

Ako ďalej informujú obce a mestá na svojich webových sídlach, v čase zvýšeného nebezpečenstva vzniku požiaru je každý povinný dodržiavať zásady protipožiarnej bezpečnosti. Fyzickým osobám sa na dotknutých územiach zakazuje najmä fajčiť, odhadzovať horiace alebo tlejúce predmety, alebo používať otvorený plameň na miestach so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru.

Ďalej je zakázané vypaľovať porasty bylín, kríkov, stromov a spaľovať horľavé látky na lesných pozemkoch, pre ktoré je vyhlásený čas zvýšeného nebezpečenstva vzniku požiaru a v ich ochrannom pásme.

V lesoch by mali byť hliadky

Vlastníci, správcovia alebo užívatelia lesných pozemkov v súvislosti s ochranou lesa pred požiarom sú povinní zabezpečovať v lesoch a v ich ochrannom pásme hliadkovaciu činnosť. Medzi ďalšie povinnosti vyplývajúce zo zákona patrí napríklad aj zabezpečenie potrebného množstva protipožiarneho náradia na určenom mieste v závislosti od plochy lesných porastov, udržiavanie existujúcich prejazdových ciest, zvážnic a zdrojov vody v stave, ktorý umožňuje bezproblémový príjazd hasičských jednotiek a ich využitie na účinný zásah.


Taktiež musia prijímať osobitné opatrenia pre priestory postihnuté kalamitou. Pracovné stroje musia vybaviť prenosnými hasiacimi prístrojmi. Ide napríklad o lesné kolesové traktory a iné vozidlá, ktoré sa používajú na spracovanie dreva a zvyškov po ťažbe. Tieto pracovné stroje sú povinní vybaviť účinným zachytávačom iskier.


Odporúčame:

Počasie na 10 dní




počasie



Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

dm je štvrtou najobľúbenejšou značkou na Slovensku

dm je stvrtou najoblubenejsou znackou na slovensku

24.4.2024 (SITA.sk) - V aktuálnej štúdii zákazníckej skúsenosti, ktorú v roku 2023 zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku už po siedmykrát, sa v celkovom hodnotení dm drogerie markt umiestnila na štvrtom mieste, hneď po kníhkupectvách Martinus a Panta Rhei a Fio banke. Prieskum uka?zal, z?e vyššia inflácia a zvyšovanie cien prinútili zákazníkov viac plánovať svoje útraty.

„Je dôležité, aby sme ako spoločnosť promptne a flexibilne reagovali na rôzne a meniace sa požiadavky našich zákazníkov. Nie je to vždy iba jednoduché a preto nás teší, keď máme na zákaznícku skúsenosť so značkou dm pozitívnu spätnú väzbu. Ďakujeme, vážime si to,“ povedal Martin Podhradský, konateľ spoločnosti dm drogerie markt.

Vni?manie znac?ky za?kazni?kom ovplyvn?uju? aj jej za?va?zky voc?i z?ivotne?mu prostrediu a spoloc?nosti

V tohtoroc?nom prieskume za?kazni?ckej sku?senosti respondenti hodnotili aj to, do akej miery sa podl?a nich kaz?da? zapojena? spoloc?nost? zaviazala k poziti?vnemu vplyvu na z?ivotne? prostredie c?i l?udi?. V tomto hodnotení sa spoločnosť dm drogerie markt dostala na druhé miesto. Pri?spevok spoločnosti do komunity a jej spoloc?enská angaz?ovanost? totiž nie je vnímaná len cez environmenta?lne aktivity, ale zahr?n?a obs?i?rnejs?i? rozsah vy?ziev, ktory?m je pre zachovanie kvality a dobre?ho mena potrebné čeliť. Podl?a tohtoroc?nej s?tu?die 52 % respondentov prejavilo ochotu priplatit? si za produkty a sluz?by od firiem, ktore? sa snaz?ia napl?n?at? eticke? princi?py a byt? spoloc?ensky zodpovedne?. Najva?c?s?i? za?ujem o tu?to te?mu opa?tovne prejavuju? mlads?ie genera?cie, ako su? milenia?li a genera?cia Z. Najvy?znamnejs?i? pokles na?klonnosti k udrz?atel?ne?mu na?kupu sa prejavil pri genera?cii 35 až 44 rokov.

Poznámka: S?tu?dia predstavuje vy?sledky hodnotenia pohl?adu za?kazni?ka, a teda nemusi? odra?z?at? skutoc?ny? stav ESG (environmentálne, sociáne a ridiace kritériá) zapojeny?ch spoloc?nosti?.

„Zvyšovanie cien prinútilo mnohých zákazníkov, aby prehodnocovali a viac premýšľali nad tým, ako minú svoje financie. Zdržanlivejšie správanie zákazníkov napokon mnohé značky motivovalo k tomu, aby nachádzali nové spôsoby ako rozvíjať a posilňovať zákaznícku skúsenosť,“ uviedla Lygia Fullbrook, Associate Partner KPMG na Slovensku zodpovedná za Poradenské služby.

Prieskum zákazníckej skúsenosti na Slovensku pripravila spoločnosť KPMG

KPMG Customer Experience Excellence je celosvetový prieskum zákazníckej skúsenosti. Ten každoročne hodnotí najlepšie značky sveta a zostavuje rebríček zákaznícky najobľúbenejších spoločností. Na základe jeho dlhoročných výskumov sa každá vynikajúca zákaznícka skúsenosť dá opísať jedinečnou metrikou šiestich pilierov – The Six PillarsTM. Touto metodikou sa prieskum realizoval na Slovensku už po siedmykrát. Zber dát sa uskutočnil v roku 2023. Svoju skúsenosť so 133 značkami v desiatich sektoroch vyjadrilo viac ako 2 500 respondentov z celého Slovenska.

Informačný servis


Počasie