• Dnes je: Pondelok 23. júla 2018 meniny má Oľga

Vďaka umelej inteligencii sa zákazníci dostanú k autu svojich snov rýchlejšie

Vďaka umelej inteligencii sa zákazníci dostanú k autu svojich snov rýchlejšie

AuresLab prichádza s ďalšou inováciou – prevozy áut do centier AAA AUTO organizuje aplikácia.

BRATISLAVA 17. mája 2018 (WBN/PR) - AuresLab prichádza s ďalšou inováciou – prevozy áut do centier AAA AUTO organizuje aplikácia.

V Žiline majú radi čierne Octavie, banskobystrickí zákazníci sa zaujímajú o hatchbacky s motorom 2.0 TDI a SUV sa predá skôr v Bratislave ako v Liptovskom Mikuláši.

Vyplýva to z prvých dát úplne novej aplikácie, ktorú pre potreby autocentier AAA AUTO vyvinulo inovačné laboratórium AuresLab v čele so Stanislavom Gálikom.

Aplikácia Stock Allocation, ktorá nemám v Európe obdobu, mapuje nákupné správanie sa zákazníkov, ktorí si prichádzajú po ojazdené vozidlo alebo ho ponúkajú na predaj. Dokáže riadiť presun skladových zásob vozidiel tam, kde je o ne najväčší záujem a zaručuje tak optimálne rozdelenie áut podľa aktuálneho záujmu v mieste predaja. V praxi to znamená, že sieť autocentier AAA AUTO predá viac ako  50 % všetkých áut na úplne inej pobočke, ako ich vykúpi.

„Aplikácia neustále sleduje celý trh s jazdenkami, ktorý na Slovensku tvorí zhruba 500 000 inzerovaných áut ročne. Učí sa z neho a vytvára hypotézy, o čo a kde majú zákazníci najväčší záujem. Na to potom reagujeme rýchlymi prevozmi určitých značiek a typov vozidiel do miest, kde sa k nim ľudia čo najjednoduchšie dostanú,“ hovorí riaditeľ inovačného centra AuresLab siete autocentier AAA AUTO Stanislav Gálik. „Keď napríklad v Liptovskom Mikuláši po zime vykúpime 10 vozidiel typu SUV, je veľmi nepravdepodobné, že by sme ich na rovnakom mieste aj predali. Aplikácia nám okamžite ponúkne miesto, kde by ľudia mali v rovnakej dobe o SUV záujem. Aplikácia je v prevádzke druhý mesiac a už teraz vidíme, že zákazníci vnímajú lepšiu ponuku na všetkých 14 pobočkách,“ približuje Gálik.

Slovenskí zákazníci sú podľa Gálika čím ďalej náročnejší a na ich rastúce nároky je potrebné rýchlo reagovať. „Zákazník si tak môže byť istý, že si v blízkosti svojho bydliska vyskúša vozidlo, po ktorom túži. Nečaká, kým ho privezú z inej pobočky. Aplikácia má zásadný dopad na efektivitu v rámci riadenia skladov,“ dopĺňa Gálik.

Podľa analytika spoločnosti Cyrrus Lukáša Kovandu bude robotizácia prenikať do rôznych odvetví priemyslu stále razantnejšie. Firmy vďaka nej zvýšia produktivitu a efektivitu a udržia si konkurencieschopnosť jednak v rámci lokálneho, ako aj svetového trhu. „Čím viac sa v niektorých odvetviach, medzi ktoré automobilový priemysel patrí, spoľahneme na prácu robotov, tým konkurencieschopnejší budeme,“ pripomína Kovanda.

Pozrite si náš nový Magazín!

Patríte tiež medzi tých, ktorí balenie na dovolenku nemajú radi?





Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

Počasie