Maďarská komunitná spolupatričnosť plánuje štvrtú najväčšiu volebnú kampaň, na ktorú vyčlenili 900-tisíc eur.
Väčšina výdavkov Maďarskej komunitnej spolupatričnosti išla podľa TIS na neexistujúce firmy
9.1.2020 (Webnoviny.sk) - Dve tretiny doterajších výdavkov v hodnote 130-tisíc eur šlo podľa výkazov volebného účtu na neexistujúce firmy. Informuje o tom nezisková mimovládna organizácia na sociálnej sieti Facebook.
MKS pritom plánuje podľa jej manažéra Lászlóa Kocúra celkovo štvrtú najväčšiu volebnú kampaň po Smere-SD, strane Za ľudí a koalícii PS/Spolu, na ktorú plánuje vyčleniť 900-tisíc eur.
Chybne vyplnený platobný príkaz
„V stredu strana poslala 50-tisíc eur bez opisu predmetu na konto ‚Info House´. Takáto firma na Slovensku neexistuje. Podobne v minulých týždňoch z volebného účtu strany šlo v troch položkách takmer 35-tisíc eur firme H+K Plus sro, opäť bez popisu účelu a ani pod týmto názvom nikto na Slovensku nepodniká,“ objasnila TIS.
Hovorca , ktorá je súčasťou MKS priznal, že došlo k chybnému vyplneniu platobného príkazu.
„Skutočným príjemcom peňazí je vraj nitrianská firma Inhouse Media. Táto spoločnosť podniká pod týmto menom len od polovice decembra, keď sa premenovala z doteraz spiacej eseročky Apisel (tržby v roku 2018=0 eur, predtým do 5 500 ročne). Kontrolovať ju majú ľudia z prostredia Maďarského fóra, ďalšej strany novej maďarskej koalície,“ zdôvodnila organizácia.
V prípade H+K vraj tiež šlo o omyl a skutočným dodávateľom je eseročka H & K Plus sídliaca v rodinnom dome v obci Horné Saliby, ktorej spoločníčkou je aj tajomníčka z ústredia SMK Hajnalka Varga. Firma vznikla v apríli minulého roka. V SMK organizácii TIS vysvetlili, že šlo o tlač a distribúciu volebných novín.
Popretie funkcie transparentných účtov
„Použitie neexistujúcich dodávateľov zásadne popiera funkciu transparentných účtov, ktorým má byť schopnosť overiť kampaňové výdavky v praxi,“ ozrejmila TIS.
MKS plánuje podľa manažéra Lászlóa Kocúra celkovo štvrtú najväčšiu volebnú kampaň, ktorá by po Smere, strane Za ľudí a koalícii PS/Spolu, mala dosiahnuť sumu 900-tisíc eur. Pol milióna eur má do kampane vložiť SMK a po 200-tisíc eur dodá Maďarské fórum a Spolupatričnosť.
„Kampaň je podľa Kocúra financovaná z pôžičiek, no materské strany na svojich web stránkach o nich doteraz neinformujú, aj keď im zákon ukladá povinnosť urobiť tak do 30 dní od prijatia pôžičky,“ vysvetlila TIS.
Najväčšiu pôžičku v hodnote 300-tisíc eur už vraj strane požičal podnikateľ s výťahmi Dezider Németh zo Štvrtku na Ostrove neďaleko Šamorína, ktorý by mal strane dodať aj zvyšných 200-tisíc eur. Podľa volebného účtu MKS už strane prispelo viacero jej čelných predstaviteľov.
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Toľko dolárov vynášajú Facebooku jeho používatelia ? Suma sa líši od časti sveta
Priemerný príjem na používateľa platformy Facebook v Európe predstavoval vo štvrtom štvrťroku 2023 vyše 23 dolárov. To je podľa portálu statista.com o 10 dolárov viac, ako je celosvetový priemer.
Najpoužívanejší medzi marketérmi
Facebooku sa najviac darí speňažiť používateľov na americkom kontinente. Na jedného používateľa tam pripadalo 68 dolárov. Najmenej získal v ázijsko-tichomorskom regióne, a to necelých šesť dolárov.
Začiatkom vlaňajška bol Facebook najčastejšie používanou platformou sociálnych médií medzi marketérmi na celom svete.
Podľa globálneho prieskumu 89 percent respondentov z radov marketérov využívalo túto sieť na propagáciu svojho podnikania. Ďalších 80 percent tak robí prostredníctvom Instagramu.
Prvá miliarda v roku 2012
S viac ako tromi miliardami aktívnych používateľov je Facebook celosvetovo najpoužívanejšou online sociálnou sieťou. Hranicu troch miliárd mesačne prekročil v druhom štvrťroku 2023. Z dvoch na tri miliardy sa dostal v priebehu šiestich rokov, počnúc druhým štvrťrokom 2017.
Svoju prvú miliardu Facebook dosiahol v treťom štvrťroku 2012. Na dosiahnutie dvoch miliárd aktívnych používateľov platforma potrebovala približne 13 rokov.
Instagramu, ktorý vlastní Meta, to trvalo 11,2 roka a YouTube od spoločnosti Google potreboval na dosiahnutie tohto míľnika približne 14 rokov. Hlavnou základňou spoločnosti Facebook je podľa portálu statista.com India, Spojené štáty sa umiestnili na druhom mieste.