• Dnes je: Štvrtok 18. apríla 2024 meniny má Valér

Väčšina výdavkov Maďarskej komunitnej spolupatričnosti išla podľa TIS na neexistujúce firmy

Väčšina výdavkov Maďarskej komunitnej spolupatričnosti išla podľa TIS na neexistujúce firmy

Maďarská komunitná spolupatričnosť plánuje štvrtú najväčšiu volebnú kampaň, na ktorú vyčlenili 900-tisíc eur.

9.1.2020 (Webnoviny.sk) - Dve tretiny doterajších výdavkov v hodnote 130-tisíc eur šlo podľa výkazov volebného účtu na neexistujúce firmy. Informuje o tom nezisková mimovládna organizácia na sociálnej sieti Facebook.

MKS pritom plánuje podľa jej manažéra Lászlóa Kocúra celkovo štvrtú najväčšiu volebnú kampaň po Smere-SD, strane Za ľudí a koalícii PS/Spolu, na ktorú plánuje vyčleniť 900-tisíc eur.

Chybne vyplnený platobný príkaz

„V stredu strana poslala 50-tisíc eur bez opisu predmetu na konto ‚Info House´. Takáto firma na Slovensku neexistuje. Podobne v minulých týždňoch z volebného účtu strany šlo v troch položkách takmer 35-tisíc eur firme H+K Plus sro, opäť bez popisu účelu a ani pod týmto názvom nikto na Slovensku nepodniká,“ objasnila TIS.

Hovorca , ktorá je súčasťou MKS priznal, že došlo k chybnému vyplneniu platobného príkazu.

„Skutočným príjemcom peňazí je vraj nitrianská firma Inhouse Media. Táto spoločnosť podniká pod týmto menom len od polovice decembra, keď sa premenovala z doteraz spiacej eseročky Apisel (tržby v roku 2018=0 eur, predtým do 5 500 ročne). Kontrolovať ju majú ľudia z prostredia Maďarského fóra, ďalšej strany novej maďarskej koalície,“ zdôvodnila organizácia.

V prípade H+K vraj tiež šlo o omyl a skutočným dodávateľom je eseročka H & K Plus sídliaca v rodinnom dome v obci Horné Saliby, ktorej spoločníčkou je aj tajomníčka z ústredia SMK Hajnalka Varga. Firma vznikla v apríli minulého roka. V SMK organizácii TIS vysvetlili, že šlo o tlač a distribúciu volebných novín.

Popretie funkcie transparentných účtov

„Použitie neexistujúcich dodávateľov zásadne popiera funkciu transparentných účtov, ktorým má byť schopnosť overiť kampaňové výdavky v praxi,“ ozrejmila TIS.

MKS plánuje podľa manažéra Lászlóa Kocúra celkovo štvrtú najväčšiu volebnú kampaň, ktorá by po Smere, strane Za ľudí a koalícii PS/Spolu, mala dosiahnuť sumu 900-tisíc eur. Pol milióna eur má do kampane vložiť SMK a po 200-tisíc eur dodá Maďarské fórum a Spolupatričnosť.

„Kampaň je podľa Kocúra financovaná z pôžičiek, no materské strany na svojich web stránkach o nich doteraz neinformujú, aj keď im zákon ukladá povinnosť urobiť tak do 30 dní od prijatia pôžičky,“ vysvetlila TIS.

Najväčšiu pôžičku v hodnote 300-tisíc eur už vraj strane požičal podnikateľ s výťahmi Dezider Németh zo Štvrtku na Ostrove neďaleko Šamorína, ktorý by mal strane dodať aj zvyšných 200-tisíc eur. Podľa volebného účtu MKS už strane prispelo viacero jej čelných predstaviteľov.


Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

Toľko dolárov vynášajú Facebooku jeho používatelia ? Suma sa líši od časti sveta

tolko dolarov vynasaju facebooku jeho pouzivatelia suma sa lisi od casti sveta

Priemerný príjem na používateľa platformy Facebook v Európe predstavoval vo štvrtom štvrťroku 2023 vyše 23 dolárov. To je podľa portálu statista.com o 10 dolárov viac, ako je celosvetový priemer.

Najpoužívanejší medzi marketérmi

Facebooku sa najviac darí speňažiť používateľov na americkom kontinente. Na jedného používateľa tam pripadalo 68 dolárov. Najmenej získal v ázijsko-tichomorskom regióne, a to necelých šesť dolárov.

Začiatkom vlaňajška bol Facebook najčastejšie používanou platformou sociálnych médií medzi marketérmi na celom svete.

Podľa globálneho prieskumu 89 percent respondentov z radov marketérov využívalo túto sieť na propagáciu svojho podnikania. Ďalších 80 percent tak robí prostredníctvom Instagramu.

Prvá miliarda v roku 2012

S viac ako tromi miliardami aktívnych používateľov je Facebook celosvetovo najpoužívanejšou online sociálnou sieťou. Hranicu troch miliárd mesačne prekročil v druhom štvrťroku 2023. Z dvoch na tri miliardy sa dostal v priebehu šiestich rokov, počnúc druhým štvrťrokom 2017.

Svoju prvú miliardu Facebook dosiahol v treťom štvrťroku 2012. Na dosiahnutie dvoch miliárd aktívnych používateľov platforma potrebovala približne 13 rokov.

Instagramu, ktorý vlastní Meta, to trvalo 11,2 roka a YouTube od spoločnosti Google potreboval na dosiahnutie tohto míľnika približne 14 rokov. Hlavnou základňou spoločnosti Facebook je podľa portálu statista.com India, Spojené štáty sa umiestnili na druhom mieste.


Počasie