• Dnes je: Nedeľa 14. augusta 2022 meniny má Mojmír

Stanice STK preverili vlani historicky najviac vozidiel, problémy s brzdami mala drvivá väčšina áut

Stanice STK preverili vlani historicky najviac vozidiel, problémy s brzdami mala drvivá väčšina áut

Po vykonaní pravidelných technických kontrol bolo 86,78 % vozidiel s hodnotením spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách.

Všetky stanice technickej kontroly (STK) na Slovensku vlani vykonali takmer 1,5-milióna technických kontrol vozidiel, čo je historicky najviac.

Ich počet medziročne vzrástol o 3,85 %, pričom pravidelných kontrol bolo skoro 1,3-milióna. Ďalšie boli opakované, administratívne či zvláštne.

Informovala o tom v pondelok na základe analýzy spoločnosť TESTEK, a. s., zabezpečujúca zber a spracovanie dát zo staníc technickej kontroly.

Problémy s brzdami

K najčastejším príčinám, pre ktoré kontrolou neprešlo najviac preverovaných áut, patrili problémy s brzdami, osvetlením a podvozkom. Najmä nedostatočne fungujúce brzdy sú na Slovensku najzásadnejším nedostatkom. Tvoril viac ako polovicu zo všetkých vážnych a nebezpečných chýb zistených pri kontrole vozidiel.


„Súhrnný počet kontrol na celom Slovensku dokonca mierne prekonal výsledok z roku 2019, v ktorom boli kapacity STK doposiaľ najviac vyťažené. Domnievame sa, že jedným z kľúčových faktorov bol príchod zákazníkov, ktorí návštevu STK v roku 2020 odložili pre problémy a obmedzenia spôsobené pandémiou,“ uviedol predseda predstavenstva TESTEK Marián Rybianský.

Po vykonaní pravidelných technických kontrol bolo 86,78 % vozidiel s hodnotením spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách. V 11,57 % prípadoch boli autá pre zistenú vážnu chybu vyhodnotené ako dočasne spôsobilé a 1,65 % vozidiel bolo nespôsobilých na premávku.

Prísnejšie pravidlá kontroly

Podiel neúspešných vozidiel (dočasne spôsobilé a nespôsobilé), ktorý je dôležitým kritériom pri porovnávaní kvality kontroly medzi jednotlivými STK alebo aj medzi jednotlivými štátmi Európskej únie navzájom, sa príliš nezmenil. V roku 2019 išlo o 13,03 % kontrolovaných vozidiel, v roku 2020 13,58 % a v minulom roku 13,22 %.

„Tým sa potvrdilo, že skokový nárast tohto ukazovateľa na medzinárodne akceptovateľnú úroveň, ktorý sa udial medzi rokmi 2018 a 2019 v dôsledku intenzívnejšieho štátneho odborného dozoru Ministerstva dopravy a výstavby SR a odborného dozoru technickej služby nad dodržiavaním predpisov pri technických kontrolách, nebol len náhodným a dočasným javom,“ poznamenal Rybianský.


Pre porovnanie, v roku 2019 dosahoval podiel neúspešných vozidiel pri prakticky rovnakom obsahu technickej kontroly v Estónsku 15 %, v Nemecku a Španielsku 21 %, vo Švédsku 25 %, vo Fínsku 27 %, v Írsku 36 % a v Lotyšsku 40 %. Na opačnom konci rebríčka EÚ boli Česká republika s 8 % alebo Poľsko s 2 %.


Najčítanejšia najnovšia správa

Takto sa to robí do psej matere! Kopol si Matovič do Sulíka, ale neskôr svoj status zmazal

takto sa to robi do psej matere kopol si matovic do sulika ale neskor svoj status zmazal

Líder hnutia OĽaNO a minister financií Igor Matovič si mal na sociálnej sieti Facebook opäť potrebu kopnúť do ministra hospodárstva a predsedu strany Sloboda a Solidarita (SaS) Richarda Sulíka. Neskôr však svoj status zmazal.

„Gratulujem maďarskému ministrovi hospodárstva k tomu, že neštrajkuje a pracuje… Takto sa to robí do psej matere! Megainvestícia 5-krát väčšia ako Volvo.

Maďari idú ako rakety a my popri nich vyzeráme ako chudobní príbuzní,“ napísal Matovič v reakcii na správu, že čínska firma CATL postaví v Maďarsku továreň na výrobu batérií za 7,3 miliardy eur, ktorá by mala byť najväčšou svojho druhu v Európe.

Primitívna demagógia

Strana Sloboda a Solidarita (SaS) reagovala, že Matovič naďalej škodí Slovensku. Na veľkú baterkáreň na Slovensku nemáme podľa sulíkovcov ani miesto, ani ľudí, ani energetickú kapacitu.

„Matovičovi s Kremským (šéf hospodárskeho výboru) to však neprekáža a šíria primitívnu demagógiu a znevažujú prácu všetkých okolo seba,“ uviedla SaS na sociálnej sieti Facebook.


Hlúpa urážka

Minister školstva Branislav Gröhling (SaS) pripomenul Matovičovi, že sa veľmi rád pri prezentácii kľúčovej investície Volvo postavil na tlačovku vedľa Sulíka.

„Takéto vyjadrenie ministra financií je hlúpa urážka partnerov z Volva (ďalšia v poradí po urážkach prezidentky, ministrov, občanov, učiteľov, novinárov a podobne). Mal by vedieť, že Slovensko by sa na takéhoto investora muselo pripravovať omnoho dlhšie než trvá táto vláda,“ uviedol Gröhling.

Presne pre toto by mal Matovič podľa Gröhlinga konečne odísť z vlády. „Nevie žiť bez neustáleho konfliktu, klamstiev, urážania ostatných a robí to od prvého dňa,“ kritizuje minister školstva a je zvedavý, kedy si konečne aj koaliční kolegovia uvedomia, že pri takomto správaní ministra financií sa fungovať nedá.



Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Počasie