Spotrebitelia na Slovensku majú jasno v tom, do ktorého potravinového reťazca chodia na nákupy najradšej.
Slovenskí zákazníci rozhodli: Kaufland je spomedzi reťazcov s potravinami ich najobľúbenejšia značka
17.4.2024 (SITA.sk) - Aj slovenskí zákazníci majú svoje "love brand". Obľúbené značky, u ktorých radi nakupujú či využívajú ich služby a ktoré vyhľadávajú preto, lebo s nimi majú pozitívne skúsenosti. Do tejto elitnej spoločnosti opäť patrí aj Kaufland. Potvrdil to prestížny rebríček najobľúbenejších značiek, ktorý na základe štúdie analyzujúcej zákaznícke skúsenosti Slovákov pravidelne zostavuje spoločnosť KPMG. Obchodný reťazec v ňom boduje medzi top spoločnosťami, ktoré tunajší spotrebitelia vnímajú ako najobľúbenejšie.
Analýzu zákazníckej skúsenosti (customer experience) spoločnosť KPMG realizuje v 21 krajinách celého sveta a na Slovensku prebieha už siedmy rok. O výsledkoch rozhodovalo vyše 2 500 respondentov, ktorí poskytli do ankety viac ako 25-tisíc odpovedí. U 146 spoločností, ktoré pôsobia na našom trhu, hodnotili piliere ako Empatia, Očakávania, Personalizácia, Riešenie problémov alebo Čas a úsilie. Zákaznícka skúsenosť, na ktorú sa štúdia KMPG Global Customer Experience Excellence 2023 zamerala, tak zahŕňa všetky dôležité informácie, ktoré o značke hovoria jej zákazníci, a neposudzuje to, čo o sebe tvrdia samotné spoločnosti.
"Ekonomická kríza, ktorú sprevádzala vysoká inflácia či energetická kríza, mala v roku 2023 vplyv aj na hodnotenie značiek a kvalitu nimi poskytovanej zákazníckej skúsenosti," hovorí Lygia Fullbrook, Associate Partner KPMG na Slovensku zodpovedná za Poradenské služby. "Zvyšovanie cien prinútilo mnohých zákazníkov, aby viac premýšľali nad tým, ako minú svoje financie. Ich zdržanlivejšie správanie napokon mnohé značky motivovali k tomu, aby hľadali nové spôsoby, ako rozvíjať a posilňovať zákaznícku skúsenosť," pokračuje Lygia Fullbrook a dodáva, že zásadnú úlohu pri formovaní zákazníkov a ich skúseností so značkami zohráva makroekonomická situácia. Až 90 % respondentov uviedlo, že stúpajúce životné náklady ovplyvňujú ich nákupné správanie, rozhodovanie aj vnímanie hodnoty značiek.
Kaufland sa v rebríčku KPMG TOP 50 Zákaznícky najobľúbenejších značiek pre rok 2023 dostal do prvej tridsiatky a zároveň s veľkým náskokom oproti konkurencii získal suverénne víťazstvo v kategórii Potravinové reťazce. Respondenti v ankete ocenili nielen jeho široký sortiment, ale tiež snahu prispôsobiť svoje služby tak, aby spĺňali unikátne potreby a preferencie zákazníkov. V prieskume to dokazuje aj najvyššia priečka reťazca v kategórii Personalizácia, kde spotrebitelia najmä z radov cieľovej skupiny seniorov napríklad uviedli, že pravidelne využívajú štvrtkové špeciálne cenové ponuky predajcu. V najnovšom prieskume zákazníckej skúsenosti sa u firiem hodnotilo aj to, do akej miery sa zaviazali k pozitívnemu vplyvu na životné prostredie či ľudí. Kaufland sa spomedzi všetkých hodnotených značiek umiestnil v prvej desiatke tohto rebríčka, čo dokazuje, že jeho "zelené" aktivity si spotrebitelia všímajú a aj oceňujú.
"V našej spoločnosti sme presvedčení, že dnes už nestačí byť len predajcom potravín," vysvetľuje Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika, v.o.s. "Dávame si záležať na trvalej udržateľnosti, na širokom výbere čerstvých a kvalitných produktov, na férových vzťahoch s obchodnými partnermi, no na prvom mieste u nás sú a aj vždy budú zákazníci. Chceme, aby v našich predajniach dostali tie najlepšie služby a odchádzali odtiaľ spokojní. Nie je to samozrejmosť, o to viac nás teší, že Kaufland vnímajú ako najobľúbenejšiu značku. Je to pre nás výzva aj do budúcnosti, aby pozitívne zákaznícke skúsenosti zažívali pri každom nákupe."
Kaufland získal prvenstvo v kategórii Potravinové reťazce aj v rokoch 2021 a 2022, takže svoju pozíciu v rebríčku KPMG TOP 50 Zákaznícky najobľúbenejších značiek obhájil už tretíkrát.
Informačný servis
Najčítanejšia najnovšia správa
Horoskopy na dnes Sobotu 23. november 2024
Jednou z najčítanejších rubrík časopisov, novín aj niektorých internetových portálov sú práve horoskopy.
Čítajú ich viac ženy, no zaujmú i mnohých mužov.
Veď, kto by nechcel poznať svoju budúcnosť?
Astrológia nám nehovorí čo máme robiť, má nám len poradiť, čo by sme mali robiť vzhľadom na astrologický vplyv. Nakoniec, každý ma všetko vo vlastných rukách.
Horoskopy pre Sobotu 23. november 2024
Baran 21.3. - 20.4.
Myslíte na seba a svoje zdravie. Začínajú sa prejavovať resty z minulosti. V partnerskom vzťahu sa pokúste nájsť pozíciu, ktorá bude vyhovovať obom stranám.
Býk 21.4. - 21.5.
Na svet sa budete pozerať s optimizmom začne sa vám dariť aj tam, kde to vyzeralo bledo. S partnerom by ste mali nájsť spoločnú cestu k zmiereniu.
Blíženci 22.5. - 21.6.
Hrozia konflikty so staršími ľuďmi alebo ochrancami zákona. Radšej nevystrkujte rožky na určitých miestach. Večer splníte nejaký dávny sľub.
Rak 22.6. - 22.7.
Vaša výkonnosť je mierne oslabená. Počas dňa sa nepreťažujte a nedajte sa vyprovokovať k podráždenosti. Podľa možnosti sa nezaoberajte obchodom.
Všetky Horoskopy pre Sobotu 23. november 2024
Je nepochybné, že horoskopy v sebe ukrývajú tajomstvá o tom, čo nás čaká v oblasti lásky, rodiny či financií a zdravia. Človek je všeobecne veľmi zvedavý a preto chce vedieť čo ho môže stretnúť, čo ho čaká a či sa to aj naplní. Zároveň vždy dúfa len v to dobré. Preto máme tendenciu všímať si v horoskopoch viac pozitívne veci, ako tie negatívne.
Veľký stravovací horoskop. Jedzte podľa svojho znamenia.
Nečítate pravidelne denný horoskop? Robíte chybu, môžete si tým uľahčiť život!
Prečo radi čítame a veríme horoskopom?
Ako schudnúť podľa znamenia zverokruhu
Čo je najkrajšia vlastnosť vášho znamenia?
Najčastejšie používané klamstvá podľa znamenia zverokruhu