Záujem o carsharingové služby na Slovensku kontinuálne rastie.
Slováci si zvykli na carsharing, zdieľajú viac elektromobilov. V lete je o požičiavanie dvakrát väčší záujem než pred rokom

10.7.2023 (SITA.sk) - Dokazujú to štatistiky peer-to-peer carsharingovej platformy HoppyGo. Letné prázdniny sú ešte na začiatku a už teraz služba zaznamenala takmer dvojnásobný nárast dopytov o zapožičanie automobilov v letných mesiacoch v porovnaní s hlavnou sezónou v roku 2022. Na HoppyGo tiež medziročne vzrástla ponuka elektromobilov aj vďaka zapojeniu modelu Škoda Enyaq iV od Škoda Auto Slovensko.
Z prieskumov verejnej mienky vyplýva, že viac ako polovica ľudí jazdí na letnú dovolenku osobnými automobilmi. Pre čoraz väčšiu skupinu je lákavou možnosťou si automobil pre potreby dovolenky požičať. Napr. v rámci platformy pre zdieľanie áut medzi ľuďmi HoppyGo je už teraz viditeľný 72 % nárast záujmu o pôžičky počas letných mesiacov v porovnaní s rokom 2022.
"Medziročný nárast je rekordne veľký a vnímam ho ako potvrdenie rastúcej dôvery našich používateľov. Veľkou výhodou je aj to, že s automobilmi na HoppyGo sa dá cestovať bez problémov do zahraničia aj na dlhšie cesty. V lete nie sú výnimkou ani cesty s dĺžkou viac ako 20 dní," hovorí manažér HoppyGo pre ČR a Slovensko Jakub Erben.
Najčastejšie majú používatelia záujem o vozidlá typu hatchback, teda o menšie ekonomické vozidlá, medzi jednotlivými modelmi je najžiadanejším automobilom Škoda Octavia. V priemere ide o šesť rokov staré autá, ktoré budú na cestách šesť dní a ich majitelia už teraz majú dohromady istý zárobok presahujúci 6 000 EUR.
Rozdielom oproti roku 2022 je aj to, že si slovenskí používatelia plánujú v niekoľkých prípadoch požičať aj elektromobily, o ktoré bol pred rokom záujem minimálny. Pomohlo tomu, že celková ponuka elektroáut na HoppyGo vzrástla takmer o pätinu. Medziročne sa zvýšil aj čas, ktorý v elektromobiloch používatelia trávia. Priemer presiahol tri dni na jedno zapožičanie. Znížil sa aj priemerný vek záujemcov o elektromobilitu, a to na 32 rokov. Pre používateľov HoppyGo je v prípade zapožičania elektromobilov lákavý mód testovacej jazdy. Môžu si overiť dojazd, čas nabíjania a ďalšie parametre spojené s každodenným používaním vozidla, čo pri štandardných krátkych testovacích jazdách u predajcov nie je možné.
"Sme štvorčlenná rodina a cestujeme za rodinou do Poľska. Naše auto je na túto cestu malé, preto si chceme prenajať väčšie. Radi jazdíme na elektrine, tak sa tešíme, že sme našli túto ponuku," oceňuje výhodnú ponuku zapožičania jedného z najnovších modelov elektromobilu Škoda Enyaq používateľka Magdaléna M., ktorá patrila medzi prvých, ktorí si vozidlo na Slovensku požičali.
Celkovo vozidlo najazdilo na slovenských aj zahraničných cestách 1 636 km, je najvyhľadávanejším elektromobilom v rámci slovenskej lokalizácie HoppyGo a neustále pribúdajú ďalšie rezervácie vozidla v blížiacich sa týždňoch.
HoppyGo sú autá od ľudí pre ľudí. Pomocou aplikácie spájame majiteľov áut so záujemcami o prenájom vozidiel. Nepridávame do prevádzky ďalšie autá, využívame tie, ktoré by inak stáli na parkovisku. Ľudia si tu môžu požičať najrôznejšie typy vozidiel na všetky príležitosti – či už je to sťahovanie, víkendový výlet alebo napríklad rande. K dispozícii máme vyše 2 500 vozidiel rôznych kategórií a značiek a všetky autá sú vždy poistené. Majitelia vozidiel, ktorí automobily ponúkajú, si zase zaistia vedľajší príjem a pokrytie nákladov na prevádzku. V roku 2022 bola platforma HoppyGo zaradená na 11. miesto vo výbere najrýchlejšie rastúcich firiem v strednej Európe podľa rebríčka Deloitte Technology Fast 50.
Informačný servis
Viac k téme: carsharing, Elektromobily, PR
Zdroj: SITA.sk - Slováci si zvykli na carsharing, zdieľajú viac elektromobilov. V lete je o požičiavanie dvakrát väčší záujem než pred rokom © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Ukrajinské vzdušné sily neďaleko Hadieho ostrova zostrelili ruský bombardér Su-24M

6.12.2023 (SITA.sk) - Ukrajinské vzdušné sily zničili neďaleko Hadieho ostrova v Čiernom mori ruský bombardér Su-24M.
Ako referuje web Ukrajinská pravda s odvolaním sa na vyhlásenie veliteľa vzdušných síl Mykolu Oleščuka na Telegrame, udialo sa tak vo chvíľach, keď sa ruské lietadlo pokúšalo uskutočniť raketový a bombový útok v južnej časti Odeskej oblasti.
„Už veky sme nemali žiadne zostrelené ruské lietadlo Su. Som rád, že vás môžem informovať o zničení ruského bombardéra Su-24M pri Haďom ostrove, ktorý pokúšal spustiť raketový a bombový útok na južnú časť Odeskej oblasti,“ vyhlásil Oleščuk.
Ukrajinci strácajú dôveru v prezidenta Zelenského. Platí za chyby, ktoré urobil, vyhlásil Kličko
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj „platí za chyby, ktoré urobil", a ukrajinský ľud sa čuduje, prečo nebola krajina lepšie pripravená na vojnu.
Zelenskyj platí za chyby, ktoré urobil
Ako referuje web news.sky.com, v rozhovoroch pre rôzne zahraničné médiá to povedal kyjevský starosta Vitalij Kličko.
Niekdajší boxerský šampión sa domnieva, že Ukrajinci strácajú dôveru v to, ako Zelenskyj zvláda krízu. „Ľudia sa čudujú, prečo sme neboli na túto vojnu lepšie pripravení, prečo Zelenskyj až do konca popieral, že k tomu dôjde," povedal Kličko.
„Ľudia vidia, kto je efektívny a kto nie. A bolo a stále je veľa očakávaní. Zelenskyj platí za chyby, ktoré urobil."
Ukrajinský prezident má autoritárske sklony
Na otázku, akých chýb sa Zelenskyj dopustil, Kličko odpovedal: „Ľudia sa čudujú, prečo sme neboli na túto vojnu lepšie pripravení. Alebo prečo bolo možné, že Rusi dokázali tak rýchlo dosiahnuť Kyjev. Bolo príliš veľa informácií, ktoré nezodpovedali skutočnosti. Ale napriek tomu má dnes prezident dôležitú funkciu a my ho musíme podporovať až do konca vojny. Na konci tejto vojny však každý politik zaplatí za svoje úspechy alebo neúspechy."
Kličko tiež tvrdil, že ukrajinský líder má autoritárske sklony. V samostatnom rozhovore pre nemecký magazín Der Spiegel povedal: „V určitom okamihu sa už nebudeme líšiť od Ruska, kde všetko závisí od rozmaru jedného človeka." Tieto komentáre prichádzajú v čase, keď Ukrajina pokračuje vo svojej protiofenzíve, ktorá dosiahla čiastočné úspechy, ale nepostupuje takou rýchlosťou, ako dúfali jej predstavitelia, obyvatelia či spojenci.