• Dnes je: Utorok 19. marca 2024 meniny má Jozef

Politické strany budú v kampani využívať aj sociálne siete, hnutie OĽaNO už minulo 200-tisíc eur

Politické strany budú v kampani využívať aj sociálne siete, hnutie OĽaNO už minulo 200-tisíc eur

Komunikácia na sociálnych sieťach je pre politické strany veľmi dôležitá.

19.11.2019 (Webnoviny.sk) - Politické strany a hnutia budú v kampani využívať aj sociálne siete. Vyplýva to z odpovedí viacerých strán, ktoré poskytli agentúre SITA. Presnú sumu, akú plánujú minúť na kampaň na sociálnych sieťach, nemajú určenú.

Hovorkyňa koalície Progresívne Slovensko/Spolu Silvia Hudáčková uviedla, že komunikácia na sociálnych sieťach je pre nich veľmi dôležitá, pretože je založená na obojstrannej reakcii ľudí a dialógu.

„Chceme ľudí nielen informovať, ale aj počúvať. Našu stratégiu na sociálnych sieťach nebudeme bližšie špecifikovať. Na celú kampaň plánujeme minúť približne 1,3 milióna eur za celú koalíciu PS/SPOLU,“ povedala pre agentúru SITA.

Most-Híd s dôrazom aj na osobné stretnutia

Strana Sloboda a Solidarita (SaS) považuje sociálne siete za neoddeliteľnú súčasť kampane a využíva ich podľa danej situácie.

„Strana SaS aj predseda Richard Sulík majú veľmi aktívne facebookové a instagramové účty, pomocou ktorých prezentujú najmä svoje riešenia. Sociálne siete berieme ako jeden z nástrojov, ako šíriť myšlienky SaS,“ uviedla hovorkyňa Katarína Svrčeková.


Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko chcú venovať pozornosť aj kampani na sociálnych sieťach, ale zatiaľ nemajú schválenú stratégiu ani akčný plán. „Sociálnym sieťam sa budeme pravdepodobne venovať až od januára budúceho roka,“ povedal pre agentúru SITA poslanec strany Martin Beluský.

Koaličný Most-Híd chce v kampani klásť dôraz na osobné stretnutia s voličmi priamo v regiónoch, ktorých chce osloviť aj prostredníctvom sociálnych sietí. Strana rovnako zvyšuje podiel online kampane na celkových výdavkoch. „Online priestor je efektívna komunikačná platforma. Jednou z jej pozitívnych čŕt je interaktivita. Výdavky strany ani v tejto kampani neprekročia zákonom stanovenú hranicu,“ povedala hovorkyňa Mosta-Híd Klára Magdeme.

OĽaNO sa sústredí na Facebook a Instagram

Hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) využije všetky obvyklé a dostupné formy predvolebnej kampane.


„Využijeme aj kampaň na sociálnych sieťach na propagáciu hnutia či kandidátov. Sociálne siete považujeme v súčasnosti za mimoriadne obľúbený a moderný prvok. Sústredíme sa prioritne na Facebook a Instagram, kde zverejňujeme aktuálne informácie o dianí a práci hnutia,“ povedal hovorca OĽaNO Matúš Bystriansky.


Keďže volebný zákon stanovuje, že do nákladov na kampaň sa započítavajú financie na propagáciu hnutia už pol roka pred vyhlásením volieb, hnutie za toto obdobie minulo podľa Bystrianskeho približne 200-tisíc eur.


Kampaň na sociálnych sieťach je neoddeliteľnou súčasťou kampane aj pre hnutie Sme rodina. Považujú ju za dôležitú pre oslovenie širokého spektra voličov.


Agentúra SITA oslovila všetky parlamentné strany a strany, ktoré by sa podľa posledného prieskumu dostali do NR SR s otázkou, či budú v kampani využívať sociálne siete. Slovenská národná strana, Smer-SD, Za ľudí a KDH zatiaľ nereagovali.

Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

Európa musí podľa Michela prejsť na vojnovú ekonomiku. Ak chceme mier, musíme sa pripraviť na vojnu, zdôraznil

europa musi podla michela prejst na vojnovu ekonomiku ak chceme mier musime sa pripravit na vojnu zdoraznil

19.3.2024 (SITA.sk) - Európa musí podľa predsedu Európskej rady Charlesa Michela prejsť na vojnovú ekonomiku a posilniť svoju obranu, aby reagovala na hrozbu, ktorú predstavuje Rusko. V článku, ktorý zverejnili európske médiá, vyhlásil, že Európa musí prevziať zodpovednosť za svoju bezpečnosť. Informuje o tom spravodajský portál Sky News.

Viac o téme: Vojna na Ukrajine

„Ak Európska únia nezareaguje správne a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu na zastavenie Ruska, sme na rade my," vyjadril sa Michel s tým, že preto musí byť Európa pripravená na obranu a prejsť do „módu vojnovej ekonomiky". „Ak chceme mier, musíme sa pripraviť na vojnu," zdôraznil.

Zobraziť fotogalériu k článku:
Vojna na Ukrajine v marci 2024 (fotografie)

Od začiatku ruskej invázie na Ukrajinu v roku 2022 Európa urobila pokroky, ktoré zahŕňajú zvýšenie vojenských výrobných kapacít o 50 percent, ale podľa Michela je potrebné urobiť viac. Predseda Európskej rady tiež vyzval členské štáty Únie, aby zabezpečili, že Ukrajina dostane na bojisku to, čo potrebuje.

Európska únia v pondelok schválila ďalšiu pomoc pre ukrajinské ozbrojené sily v objeme 5 miliárd eur.

Viac k téme: Predseda Európskej rady, rusko-ukrajinský konflikt, Vojenská pomoc Ukrajine, Zahraničie
Zdroj: SITA.sk - Európa musí podľa Michela prejsť na vojnovú ekonomiku. Ak chceme mier, musíme sa pripraviť na vojnu, zdôraznil © SITA Všetky práva vyhradené.


Počasie