• Dnes je: Piatok 02. júna 2023 meniny má Xénia

Na trhu jazdeniek pribudli kabriolety. Zákazníci ich chcú aj napriek vyšším cenám

Na trhu jazdeniek pribudli kabriolety. Zákazníci ich chcú aj napriek vyšším cenám

Stredná cena kabrioletov na slovenskom trhu je aktuálne 8 895 eur, vek 14 a pol roka a majú najčastejšie najazdených 148 000 kilometrov.

26.5.2023 (SITA.sk) - Teplé počasie v rámci posledných dní láka mnohých na výlety a cestovanie. Pre niekoho je zdrojom zážitkov jazda motocyklom, viacerí však stále dávajú prednosť bezpečnejším autám. Niektoré totiž dokážu prinášať voľnosť a nebo nad hlavou rovnako ako motorky. Kabriolety sú síce celkom okrajovou časťou slovenského trhu ojazdených automobilov, ale ich počet v ponuke na trhu sa od covidu zvýšil. Za prvých päť mesiacov tohto roku ponúkol sekundárny trh jazdených vozidiel na Slovensku 1 978 áut so sťahovacou strechou, čo je oproti roku 2022 takmer desaťpercentný nárast. Vyplýva to z analýzy trhu, ktorú pravidelne pripravuje spoločnosť AURES Holdings, prevádzkovateľ sietí autocentier AAA AUTO a Mototechna.

"Kabriolety sú síce úplne minoritnou súčasťou našej ponuky, aj tak si ich ale ročne kúpi viac ako 150 zákazníkov. Najmä s príchodom prvých teplých dní sa dopyt po nich každoročne zvyšuje a ľudia začnú premýšľať o tom, ako si spríjemniť život. Niekto si kúpi motorku a niekto zase kabriolet. Ceny jazdených áut a motoriek sú dnes na podobnej úrovni. Ojazdený kabriolet si dnes zaobstaráte už od sumy okolo 2 tisíc eur," hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna v Slovenskej republike. "Mnoho zákazníkov si zároveň auto so sťahovacou strechou zaobstará len na jednu sezónu a na ďalší rok skúsi zase niečo nové," dodáva Petr Vaněček.

Ojazdené kabriolety sú všeobecne staršie než bežné ojazdené autá na tuzemskom trhu. Ich stredná hodnota veku sa pohybuje okolo pätnástich rokov, pritom majú ale nižší kilometrový nájazd. Ten sa pohybuje pod hranicou 150 000 kilometrov, oproti 160 tisícom, ako je to pri bežných ojazdených autách "Je to dané najmä tým, že kabriolety sú sezónnou záležitosťou. Aj keď dnes zoženiete mnoho modelov s pevnou skladacou strechou, ich majitelia ich spravidla nevyužívajú celoročne," komentuje Petr Vaněček.

Najčastejšie ponúkaným vozidlom so sťahovacou strechou bolo v tomto roku BMW radu 3 s mediánovou cenou 8 000 eur, strednou hodnotou veku 16 rokov a najazdenými 197 000 kilometrami. Nasledovali Volkswagen Golf, Mercedes SLK, Volkswagen Eos a nízkorozpočtový Renault Megane. Jeho mediánová cena bola 3 250 eur a vek 16,3 roka. Najdrahším kabrioletom, ktorý sa v slovenskej inzercii medzi januárom a májom tohto roku objavil, bol zánovný model Aston Martin DB11 s cenovkou 208 618 eur. Nasledovalo štvorročné Lamborghini Huracan za 188 900 eur a potom trojročné Lamborghini Murcielago za 183 900 eur.

Informačný servis

Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Najčítanejšia najnovšia správa

Toľko vecí je financovaných, ktoré by financované ani nemuseli byť, hovorí odborník o slovenskom zdravotníctve

tolko veci je financovanych ktore by financovane ani nemuseli byt hovori odbornik o slovenskom zdravotnictve

Ministerstvo zdravotníctva SR je z hľadiska čerpania eurofondov jedno z najslabších. V debate na konferencii Vizionári 2023 to uviedol odborník Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) na zdravotníctvo Peter Stachura.

Narážal tak na problémy spojené s výstavbou nemocnice Rázsochy a nesystematické čerpanie eurofondov. Podľa Stachuru je využitie peňazí z plánu obnovy povinnosťou štátu.

„Potrebujeme dofinancovať zdravotníctvo, bez toho sa to nedá. Zdravotníctvo musí byť prioritou budúcej vlády,“ tvrdí.

Financovanie banálnych vyšetrení

Zdravotníctvo na Slovensku podľa Stachuru nezvláda financovanie banálnych vyšetrení a problém je v nesystematickosti.


„Toľko vecí je financovaných, ktoré by financované ani nemuseli byť. Máme nadbytočné množstvo CT vyšetrení, MR vyšetrení a predoperačné vyšetrenia robíme duplicitne. Robotická chirurgia sa rozbieha ako huby po daždi. Tieto veci sa musia zadefinovať, kde to má zmysel a kde to zmysel nemá,“ zdôraznil.

Preventívne prehliadky


Expert KDH sa vyjadril aj k téme primárnych prevencií na Slovensku. Problémom podľa neho je to, že sa nemerajú žiadne dáta z preventívnych prehliadok.

„Nemeriame, čo vlastne z tej preventívy máme. Nevieme, aké sú dáta, nechávame ľudí chodiť na preventívne prehliadky a nevieme, čo z toho majú, či naozaj máme záchyt nejakých ochorení,“ povedal.


Na racionálnom nastavení systému sa podľa Stachuru vedia ušetriť zdroje v zdravotníckom sektore.


Počasie