• Dnes je: Nedeľa 14. augusta 2022 meniny má Mojmír

Na Slovensku stúpli výdavky na internetovú reklamu, online sa stal najsilnejším médiom

Na Slovensku stúpli výdavky na internetovú reklamu, online sa stal najsilnejším médiom

Takmer všetky reklamné formáty presiahli hranicu rastu 30 %, nepodarilo sa to len riadkovej inzercii a non video display reklame.

28.2.2022 (Webnoviny.sk) - Výdavky na internetovú reklamu na Slovensku vlani dosiahli 184 miliónov eur a medziročne vzrástli o 32 %. V porovnaní s výdavkami do ostatných mediatypov podľa odhadov mediálnej agentúry GroupM sa online prvýkrát stal najsilnejším reklamným médiom.

Pod jeho rast v roku 2021 sa podpísal výrazný nárast reklamy v slovenských médiách, najmä v druhom polroku, ako aj u nadnárodných hráčov. Informovalo o tom vo štvrtok združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia, najväčšie združenie na slovenskom digitálnom trhu.

Najvyšší nárast zaznamenala natívna reklama, a to o 48 %, nasledovala video reklama s rastom 38 % a prvú trojku uzatvára reklama vo vyhľadávaní - paid for search. Najväčší podiel na celkových výdavkoch má display reklama, ktorá tvorí 50 %. „Dosiahnuté výsledky roka 2021 na Slovensku kopírujú celoeurópsky trend. Podľa predikcií IAB Europe rok 2021 skončí s rastom 28,6 %," uviedol predseda správnej rady združenia pre internetovú reklamu IAB Martin Kolarovský.

Predpokladám, že rast počas ďalších troch rokov v našom segmente bude oscilovať okolo 10 %. Dočkali sme sa dvojciferného čísla rastu pre výdavky do digitálu, ktoré sme ešte nedávno nepredpokladali. Mysleli sme si, že potenciál onlinu z hľadiska marketingových rozpočtov sa viac menej naplnil," dodal Kolarovský.


Najčítanejšia najnovšia správa

Takto sa to robí do psej matere! Kopol si Matovič do Sulíka, ale neskôr svoj status zmazal

takto sa to robi do psej matere kopol si matovic do sulika ale neskor svoj status zmazal

Líder hnutia OĽaNO a minister financií Igor Matovič si mal na sociálnej sieti Facebook opäť potrebu kopnúť do ministra hospodárstva a predsedu strany Sloboda a Solidarita (SaS) Richarda Sulíka. Neskôr však svoj status zmazal.

„Gratulujem maďarskému ministrovi hospodárstva k tomu, že neštrajkuje a pracuje… Takto sa to robí do psej matere! Megainvestícia 5-krát väčšia ako Volvo.

Maďari idú ako rakety a my popri nich vyzeráme ako chudobní príbuzní,“ napísal Matovič v reakcii na správu, že čínska firma CATL postaví v Maďarsku továreň na výrobu batérií za 7,3 miliardy eur, ktorá by mala byť najväčšou svojho druhu v Európe.

Primitívna demagógia

Strana Sloboda a Solidarita (SaS) reagovala, že Matovič naďalej škodí Slovensku. Na veľkú baterkáreň na Slovensku nemáme podľa sulíkovcov ani miesto, ani ľudí, ani energetickú kapacitu.

„Matovičovi s Kremským (šéf hospodárskeho výboru) to však neprekáža a šíria primitívnu demagógiu a znevažujú prácu všetkých okolo seba,“ uviedla SaS na sociálnej sieti Facebook.


Hlúpa urážka

Minister školstva Branislav Gröhling (SaS) pripomenul Matovičovi, že sa veľmi rád pri prezentácii kľúčovej investície Volvo postavil na tlačovku vedľa Sulíka.

„Takéto vyjadrenie ministra financií je hlúpa urážka partnerov z Volva (ďalšia v poradí po urážkach prezidentky, ministrov, občanov, učiteľov, novinárov a podobne). Mal by vedieť, že Slovensko by sa na takéhoto investora muselo pripravovať omnoho dlhšie než trvá táto vláda,“ uviedol Gröhling.

Presne pre toto by mal Matovič podľa Gröhlinga konečne odísť z vlády. „Nevie žiť bez neustáleho konfliktu, klamstiev, urážania ostatných a robí to od prvého dňa,“ kritizuje minister školstva a je zvedavý, kedy si konečne aj koaliční kolegovia uvedomia, že pri takomto správaní ministra financií sa fungovať nedá.



Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené

Počasie