„Levi od Terangy“ v minulosti na „mundiale“ postúpili zo skupiny len pri svojej premiérovej účasti v roku 2002.
MS vo futbale 2022 v Katare: Senegalčania sa po rokoch tešia z postupu do osemfinále, ďalej idú aj Holanďania
29.11.2022 (Webnoviny.sk) - Futbalisti Kataru nezabodovali ani v treťom vystúpení na domácich majstrovstvách sveta. S podujatím sa rozlúčili utorňajšou prehrou 0:2 s Holanďanmi.
Tých poslal do vedenia v 26. minúte Cody Gakpo a triumf „Oranjes“ aj ich celkové 1. miesto v A-skupine podčiarkol krátko po zmene strán v 49. minúte Frenkie de Jong.
Holanďania vždy postúpili
Holanďanom sa na svetových šampionátoch ešte nikdy nestalo, že by zo základnej skupiny nepostúpili ďalej. V sobotňajšom osemfinále nastúpia proti druhému najlepšiemu tímu z B-skupiny, ktorej záverečné stretnutia sú na programe v utorok večer.
Viac o téme: MS vo futbale 2022 v Katare
Spolu s Holanďanmi prenikli z „áčka“ medzi šestnástku najlepších tímov aj hráči Senegalu. Afričania v utorňajšom stretnutí zvíťazili nad výberom Ekvádoru 2:1 a preskočili v tabuľke tohto súpera.
Rozhodol gól Koulibalyho
V 44. minúte otvoril skóre premenenou jedenástkou Senegalčan Ismaila Sarr. V druhom polčase Ekvádorčania v 68. minúte vyrovnali gólom Moisesa Caiceda, no o dve minúty neskôr poslal Senegalčanov do osemfinále prvým reprezentačným gólom stopér Kalidou Koulibaly.
Dokráčali vtedy až do štvrťfinále, kde ich zastavili neskorší bronzoví medailisti z Turecka. V osemfinále v Katare nastúpia proti víťazovi B-skupiny.
MS vo futbale 2022 v Katare
- A-skupina
Ekvádor - Senegal 1:2 (0:1)
Góly: 68. Caicedo - 44. I. Sarr (z pok. kopu), 70. Koulibaly, ŽK: 66. Gueye (Senegal)
Rozhodoval: Turpin (Fr.), 44 569 divákov
Holandsko - Katar 2:0 (1:0)
Góly: 26. Gakpo, 49. F. de Jong, ŽK: 52. Ake (Holandsko)
Rozhodoval: Gassama (Gamb.), 66 784 divákov
Tabuľka A-skupiny:
1. Holandsko 3 2 1 0 5:1 7 - postup do osemfinále
2. Senegal 3 2 0 1 5:4 6 - postup do osemfinále
3. Ekvádor 3 1 1 1 4:3 4
4. Katar 3 0 0 3 1:7 0
Viac k téme: Majstrovstvá sveta MS vo futbale 2022 v Katare
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.