Francúzsky prezident opäť nevylúčil vyslanie vojakov na Ukrajinu.
Kremeľ označil vyjadrenia Macrona a Camerona za nebezpečné, podľa Peskova ide o priamu eskaláciu napätia
3.5.2024 (SITA.sk) - Nedávne vyhlásenia francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona a britského ministra zahraničných vecí Davida Camerona o vojne na Ukrajine sú „nebezpečné“ a prehĺbia medzinárodné napätie v súvislosti s konfliktom. V piatok to povedal hovorca Kremľa Dmitrij Peskov.
Macron v rozhovore zverejnenom vo štvrtok zopakoval predchádzajúci komentár, že nevylučuje vyslanie vojakov na Ukrajinu. Britský minister zahraničných vecí David Cameron zasa medzitým počas návštevy Kyjeva v ten istý deň povedal, že Ukrajina bude môcť použiť britské zbrane s dlhým doletom na zasiahnutie cieľov v Rusku, čo je možnosť, ktorej sa niektoré ďalšie krajiny Organizácie Severoatlantickej zmluvy (NATO) poskytujúce zbrane zdráhali.
Peskov označil Macronov komentár za „veľmi dôležité a veľmi nebezpečné vyhlásenie“. Macronove poznámky o možnom priamom zapojení Francúzska do konfliktu predstavujú „veľmi nebezpečný trend“, povedal. Na margo Cameronovho vyhlásenia o práve Ukrajiny použiť britské zbrane na útoky na zariadenia v Rusku poznamenal, že je „ďalším veľmi nebezpečným vyhlásením“.
„Ide o priamu eskaláciu napätia v súvislosti s ukrajinským konfliktom, ktorý potenciálne môže ohroziť európsku bezpečnosť, celú európsku bezpečnostnú architektúru,“ skonštatoval Peskov.
Zdroj WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené
Najčítanejšia najnovšia správa
Poškodená zásielka nie je zodpovednosťou Ježiška, ale predávajúceho
21.12.2024 (SITA.sk) - V rámci sviatkov preferuje čoraz viac spotrebiteľov nákup darčekov online s doručením domov. Týmto spôsobom sa však nedá úplne vyhnúť nečakaným problémom, ako sú poškodené zásielky.
Krehké predmety
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová radí nepreberať zásielku s poškodenou krabicou, ak obsahuje krehké predmety. Pri prevzatí balíka by mal spotrebiteľ dôkladne zdokumentovať jeho stav a v prípade potreby ihneď kontaktovať predávajúceho.
„Ak sa rozhodnete balík aj napriek zjavnému poškodeniu prevziať, dokumentáciu rozhodne nepodceňte a skúste si natočiť populárny unboxing,“ dodáva Hekšová. Aj v prípade, že nepoškodený balík obsahuje poškodený tovar, je možné ho reklamovať, pretože predávajúci zodpovedá za správne zabalenie výrobku.
Poškodená zásielka
Spotrebiteľ má povinnosť reklamovať poškodenú zásielku priamo u predávajúceho, lebo práve s ním má uzatvorenú zmluvu, nie s prepravcom. Iná situácia nastane, ak si spotrebiteľ objednal vlastného prepravcu, ktorého predávajúci neponúka.
V takom prípade je potrebné reklamáciu riešiť s doručovateľom. Spotrebiteľom sa odporúča skontrolovať zásielku hneď po jej doručení, aby sa vyhli komplikáciám pri reklamácii.
Ľudia často očakávajú, že tovar objednaný na Vianoce dorazí pred Štedrým dňom. Ak sa tak nestane, Hekšová upozorňuje, že majú možnosť odstúpenia od zmluvy.
„Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutom termíne, má spotrebiteľ právo stanoviť dodatočnú lehotu. Ak ani táto lehota nie je splnená, je možné odstúpiť od zmluvy,“ vysvetľuje Hekšová.
Vrátenie tovaru
Online nákupy poskytujú zákazníkom možnosť vrátiť tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo umožňuje odstúpiť od zmluvy, napríklad ak je doručenie dlhšie, než sa očakávalo.
V období Vianoc často obchodníci garantujú doručenie tovaru do Štedrého dňa. Ak tento sľub nesplnia, ide o podstatné porušenie zmluvy.
Preťaženie doručovacích miest
Taktiež je tu riziko preťaženia doručovacích miest. Doručovacie spoločnosti sú niekedy nútené uložiť balíky na alternatívne miesta, ak je pôvodné miesto obsadené. Podľa Hekšovej je dôležité, aby nové miesto bolo podobne dostupné, čo sa týka vzdialenosti aj otváracej doby.
Problémy sa vyskytujú, keď nové miesto nie je obdobné, napríklad keď sú rozdiely v otváracej dobe alebo vzdialenosti značné. Ak sa miesto doručenia zmení na menej dostupné, môže to pre spotrebiteľov predstavovať veľké obmedzenie.
Náhradné miesto doručenia
Niektoré spoločnosti ponúkajú ľuďom možnosť vybrať si náhradné miesto doručenia, čo môže byť výhodné.
„Pre spoločnosti je odhadovanie obsadenosti doručovacích miest zložité,“ dodáva Hekšová, a preto možnosť výberu alternatívneho miesta môže zvýšiť spokojnosť spotrebiteľov. Avšak, nie všetky spoločnosti túto možnosť poskytujú a nie vždy sú v okolí dostupné alternatívne miesta.