Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre flexibilitu pracovného času v 2-zmennej prevádzke a zároveň mimoriadne mzdové opatrenia, ktoré idú nad rámec platnej kolektívnej zmluvy.
Automobilka Stellantis dočasne prechádza na dvojzmennú prevádzku, pripravuje nový výrobný program

Automobilka Stellantis Slovakia prechádza v Trnave od 1. októbra v niektorých prevádzkach na dvojzmenný pracovný rozvrh. Ide o dočasné riešenie, ktoré súvisí s prípravou nového veľkokapacitného výrobného programu a nebude mať vplyv na celkovú zamestnanosť. V roku 2024 sa automobilka podľa jej hovorcu Michala Niča vráti k výrobe na tri zmeny a po zvýšení objemu výroby na štyri pracovné zmeny.
Nový výrobný program
„Intenzita prác na novom projekte sa zvyšuje a trnavský závod bude potrebovať uvoľniť výrobné kapacity pre aktivity súvisiace s projektom. Postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na začiatok roku 2024,“ informoval ďalej Michal Nič.
Dodal, že veľkú časť nového výrobného programu budú predstavovať plne elektrické vozidlá. Automobilka Stellantis zrušila od 1. apríla tohto roku víkendovú zmenu, dôvodom bola takisto príprava na nový výrobný program.
Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre flexibilitu pracovného času v 2-zmennej prevádzke a zároveň mimoriadne mzdové opatrenia, ktoré idú nad rámec platnej kolektívnej zmluvy.
Mimoriadne mzdové opatrenia
Zahŕňajú mimoriadny bonus vo výške 400 eur pre zamestnancov dvojzmennej prevádzky, skoršie vyplatenie tretej časti podielu na zisku (617 eur z celkových 1 384 eur vyplatených v roku 2023), aplikovanie všeobecného zvýšenia mzdy o 40 eur od 1. januára 2024, teda o 3 mesiace skôr ako je dohodnuté v kolektívnej zmluve. Zachované zostanú aj ostatné benefity ako 13. plat či podiel na zisku.
Zamestnávateľ zároveň podľa informácií automobilky od 1. septembra zmení zaradenie do tarifných tried pre časť kvalifikovaných robotníkov, čo bude znamenať individuálne zvýšenie mzdy pre viac ako 350 zamestnancov.
Trnavská automobilka Stellantis vyrobila za prvých šesť mesiacov tohto roku 136 023 vozidiel. Jej aktuálny výrobný program zahŕňa modely Citroen C3, Peugeot 208 a elektrickú verziu Peugeot 208. V roku 2023 plánuje vyrobiť približne 271-tisíc vozidiel.
Najčítanejšia najnovšia správa
Zoroslav Kollár opätovne zdraví Sulíka, tentokrát hovorí o podivnom biznise s ropnými produktami (video)

3.12.2023 (SITA.sk) - Richard Sulík mal počas svojho ministrovania nastaviť biznis s ropou a ropnými produktmi tak, aby vyhovoval istým firmám. Ide o ropu a ropné produkty, ktoré má štát uskladnené pre prípad núdze.
Podivný biznis s ropnými produktami
Ako ďalej uviedol vo svojom najnovšom videu podnikateľ a právnik Zoroslav Kollár, celý biznis sa točí okolo spoločnosti Zväz pre skladovanie zásob, a.s., v ktorej má malý podiel aj bratislavská rafinéria Slovnaft, ktorá patrí medzi hlavných hráčov pri skladovaní núdzových zásob ropy a ropných produktov.
„Ekonomické výsledky tejto spoločnosti sú priam ohromujúce. Spoločnosť má iba jedného zamestnanca, obrat takmer 20 miliónov eur a zisk 3 milióny eur ročne. Firma snov. Takúto rentabilitu dosahujú iba drogoví díleri a obchodníci s bielym mäsom,“ podotkol Kollár. Podivný biznis sa má podľa Zoroslava Kollára točiť cez štátnu firmu Spoločnosť pre skladovanie, ktorá je jedna zo zakladateľov Agentúry pre núdzové zásoby ropy a ropných produktov.
Čoskoro končiaca zmluva
„Zväz pre skladovanie zásob si prenajíma od Spoločnosti pre skladovanie jej 70 percent skladovacích kapacít dlhodobo. To znamená, že má absolútny a nerušený monopol. Agentúra pre núdzové zásoby ropy a ropných produktov sa tvári, že skladuje ropu a ropné produkty u skladovateľa, ktorý jej ponúka najlepšie podmienky. Nuž, ľahko sa vyhráva verejné obstarávanie, keď je niekto jediný na Slovensku. Dobre vymyslené,“ dodal Zoroslav Kollár, podľa ktorého štátu pre nastavenie takéhoto biznisu vzniká každoročne strata vo výške niekoľkých miliónov eur.
Richarda Sulíka po nástupe do funkcie ministra hospodárstva mali podľa Zoroslava Kollára spriaznení podnikatelia upozorniť, že zmluva medzi Zväzom pre skladovanie zásob a Agentúrou pre núdzové zásoby ropy a ropných produktov končí v roku 2025.
Zmluva vďaka Sulíkovi
„Takže sa stalo niečo na Slovensku nevídané. Agentúra vyhlásila súťaž na skladovanie ropy a ropných produktov už v roku 2021 a verejné obstarávanie úspešne ukončila v roku 2022. To znamená, tri roky pred uplynutím doby, na ktorú mala zabezpečené skladovanie. Asi by sme ich mali za to pochváliť, ale nie je veľmi za čo. Spoločnosť Zväz pre skladovanie zásob má vďaka kooperácii so štátom monopol, takže verejné obstarávanie malo už vopred jasného víťaza. Vďaka Richardovi Sulíkovi má súkromná firma s jedným zamestnancom zabezpečenú zmluvu na ďalších 15 rokov,“ doplnil Zoroslav Kollár.
Za desať rokov má tak podľa neho Zväz pre skladovanie zásob zabezpečený príjem vo výške takmer 300 miliónov eur. Spoločnosť Zväz pre skladovanie má ešte podľa Zoroslava Kollára zarobiť ďalšie milióny pri výmene starých zásob ropy či ropných produktov.