Spoločnosť ALD Automotive úspešne dokončila akvizíciu 100% podielu spoločnosti LeasePlan, jednej z popredných svetových spoločností v oblasti správy vozového parku a mobility.
ALD Automotive úspešne zrealizovala akvizíciu spoločnosti LeasePlan a oznamuje zmeny v manažmente

23.5.2023 (SITA.sk) - LeasePlan doposiaľ patril do konzorcia vedeného spoločnosťou TDR Capital.
Táto akvizícia predstavuje zásadnú zmenu na trhu, zlúčená skupina sa s celkovým počtom 3,3 milióna spravovaných vozidiel po celom svete stala vedúcim globálnym hráčom na poli udržateľnej mobility. Spojením síl budú ALD Automotive a LeasePlan lídrami v oblasti dosahovania nulových emisií a budú ďalej výrazne formovať digitalizáciu odvetvia. Zlúčený subjekt synergiou znalostí, kompetencií a veľkosti posilňuje svoju konkurencieschopnosť s cieľom dosiahnutia udržateľného rastu.
Po dokončení tejto akvizície začnú ALD Automotive a LeasePlan na Slovensku proces integrácie do jednej spoločnosti. Proces podlieha schváleniu regulačných orgánov.
Na čele strategického rozvoja zlúčeného subjektu bude stáť Rastislav Podlipný, doterajší výkonný riaditeľ spoločnosti LeasePlan Slovensko, ktorého s okamžitou platnosťou poveril vedením Tim Albertsen, generálny riaditeľ ALD Automotive | LeasePlan. Daniel Tomaško, doterajší generálny riaditeľ ALD Automotive na Slovensku, je s okamžitou platnosťou menovaný za vedúceho oddelenia stratégie a transformácie pre Slovensko.
Rastislav Podlipný je jedným z kľúčových talentov vybraných z ALD Automotive a zo spoločnosti LeasePlan, ktorý má najlepšie predpoklady na realizáciu náročného integračného plánu a na úspešné dosiahnutie strategického rastu v nadchádzajúcich mesiacoch a rokoch.
Životopis
Rastislav Podlipný nastúpil do spoločnosti LeasePlan Slovakia v roku 2013 ako finančný riaditeľ a v rámci svojej funkcie zároveň pôsobil na oddelení transformácie a informačných technológií. V januári 2019 bol vymenovaný za generálneho riaditeľa slovenskej pobočky.
Rastislav vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave a svoju profesionálnu kariéru začal v roku 1999 v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia, kde zastrešoval úlohy pre oddelenie financií a controllingu. V roku 2002 nastúpil do spoločnosti poskytujúcej IT služby v rámci skupiny Erste Bank, kde zastával riadiace funkcie v regiónoch Slovenska, Českej republiky a Maďarska.
O spoločnosti
ALD Automotive | LeasePlan
ALD Automotive | LeasePlan je popredným globálnym hráčom v sektore udržateľnej mobility, ktorý poskytuje komplexné služby v oblasti lízingu, flexibilné predplatené služby, služby správy vozového parku a riešenia multi-mobility pre klientelu zloženú z veľkých spoločností, malých a stredných podnikov, živnostníkov a súkromných osôb. S najširším pokrytím v 44 krajinách prostredníctvom priameho zastúpenia využíva ALD Automotive | LeasePlan svoje jedinečné postavenie na lídrovanie odvetvia na ceste k dosiahnutiu nulových emisií a ďalšiemu formovaniu digitálnej transformácie prostredníctvom inovácií a služieb podporujúcich technológie, ktoré umožňujú rozsiahle zavádzanie udržateľnej mobility.
Spoločnosť ALD Automotive | LeasePlan s 15 700 zamestnancami na celom svete spravuje 3,3 milióna vozidiel (údaj z marca 2023).
Spoločnosť je kótovaná v oddelení A burzy Euronext v Paríži (ISIN: FR0013258662; Ticker: ALD). Väčšinovým akcionárom ALD Automotive | LeasePlan je Societe Generale.
Viac informácií nájdete na www.aldautomotive.com
Informačný servis
Najčítanejšia najnovšia správa
Vežu ikonického kostolíka vo Vysokých Tatrách zachraňujú, je v predhavarijnom stave

8.12.2023 (SITA.sk) - Už niekoľko rokov pokračujú vo Vysokých Tatrách snahy o záchranu sakrálnej kultúrnej pamiatky – Kostola Nepoškvrneného počatia Panny Márie. Na ikonický kostolík z roku 1888 natrafia turisti smerujúci k lanovke na Hrebienok.
Kým v predošlých rokoch tam občianske združenie (OZ) Zachráňme poklady Tatier obnovilo strechu, počas uplynulého leta rozbehlo kroky k záchrane veže kostola, vážne narušená je jej drevená konštrukcia. Ako ďalej agentúru SITA informoval člen OZ Pavol Bayer, v prípade neriešenia problematických stĺpov vznikne havarijná situácia.
Veže sú poškodené hnilobou
Demontáž vrchných kameňov vstupného schodiska v septembri 2023 ukázala, že južné stĺpy veže kostola sú vo veľmi zlom stave. Ako vysvetlil Bayer, ich stav je podľa statika predhavarijný. Nosné časti stĺpov veže sú poškodené hnilobou, v jednom prípade na približne 70 percent, v druhom na asi 60 percent.
„Sadnutie, naklonenie veže je možné kedykoľvek, čím by vznikla havarijná situácia s ďalekosiahlymi dôsledkami, či už pre opravu veže samotnej, alebo nutné uzatvorenie pešej a cestnej komunikácie a parkovacích plôch nachádzajúcich sa priamo pred vežou kostola,“ ozrejmil predseda OZ.
Výzva Obnov si svoj dom
Ešte pred príchodom mrazov ale stihli zabetónovať základy, na ktorých budú v novom roku namontované dočasné oceľové podpery veže.
„Tie by mali pomôcť veži prečkať zimu a čas, kým sa usuší drevo, ktorými sa nahradia zhnité časti. Po ukončení opravy budú podpery znovu odstránené,“ priblížil Bayer. Nové drevo sa už podľa jeho slov suší v kaplnke v Novom Smokovci, predtým než poputuje do vákuovej sušičky.
Problémom pri všetkých snahách združenia sú však financie. Na opravu stĺpov a dolnej časti veže je podľa rozpočtu potrebných 47-tisíc eur, z toho disponuje OZ zatiaľ sumou 900 eur. S projektom sa tak zapojilo do výzvy Obnov si svoj dom.
V minulosti so žiadosťou uspelo, keď získalo financie na výmenu dreveného šindľa na celom kostole, čo vyriešilo problém so zatekaním do chrámu. Aj naďalej má však zriadený transparentný účet, prispieť na záchranu pamiatky tak môže ktokoľvek.
Opravy kostola v jednotlivých etapách
Samotné opravy kostola boli pôvodne rozdelené do šiestich etáp. Zahŕňajú výmenu strešnej krytiny, opravu vstupného schodiska a veže kostola, odvod zrážkovej vody z okolia kostola. Oprava hlavnej lode i samotného interiéru by mala prísť na rad ako posledná, keďže v rámci celkovej opravy sa postupuje podľa akútnosti poškodenia. Urgentné je tiež schodisko.
„Vyzerá to tak, že je na suti, nemá základy, pod schodmi vidieť dutinu. Všetko sa hýbe, travertínové stupne sa dokonca polámali. Bude to potrebné rozobrať. Sondážnymi prácami sa základ schodiska nenašiel, bude preto nutné spraviť betónové schodisko, na ktoré sa poukladajú travertínové bloky,“ opísal člen združenia Bayer.
Kostol v Starom Smokovci dal postaviť spišský biskup Juraj Császka na žiadosť arcikňažny Klotildy v roku 1888. Projekt vyhotovil architekt Gedeon Majunke zo Spišskej Soboty. Kostol bol postavený vo vysokohorskom alpskom štýle, ktorého charakteristickým znakom je hrázdené murivo.
To znamená, že konštrukcia kostola je drevená a steny sú vyplnené murivom. Štíty kostola sú bohato vyrezávané a zdobené. Kostolík patrí medzi najkrajšie stavby nielen v Starom Smokovci, ale aj v celých Vysokých Tatrách. Jeho súčasťou sú vitráže na oknách, ktoré zhotovil akademický maliar Vincent Hložník so svojou manželkou a dcérou.
„Problémy nastali aj s pôvodnou vežou, ktorá sa kvôli slabým základom naklonila. V roku 1932 bola veža demontovaná a nad vchodom bol urobený jednoduchý prístrešok. V roku 1959 kostol rekonštruovali a bola postavená aj nová veža,“ informovalo OZ Zachráňme poklady Tatier.