reality
spravy
Dnes je Utorok 22. mája 2012 meniny má Júlia, Juliana
Vyhľadať v Pozri:
Správy.pozri.sk Pitie zeleného čaju spomalí príznaky starnutia aktuálné správy

Vyhľadávania v správach

Najčítanejšie najnovšie správy

60


Najpopularnejsi Cech na Slovensku ma vitaznu koseľu v kufriNajpopulárnejší Čech na Slovensku má víťaznú košeľu v kufri[364]

BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) - Na slovenských hokejových reprezentantov čakalo v pondelok popoludní v Bratislave triumfálne privítanie. Z...

Herečka Dagmar Frýbortová zomrela vo veku 86 rokov[364]

BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) - Vo veku 86 rokov zomrela česká herečka Dagmar Frýbortová, ktorej v 50. rokoch minulého storočia komunisti...

Veľa sme toho nenaspali, prezradil kapitan Zdeno CharaVeľa sme toho nenaspali, prezradil kapitán Zdeno Chára[363]

BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) - Slovenské mužstvo prekvapilo v Helsinkách hokejový svet. Vybojovalo strieborné medaily. Podobný úspech...

Pitie zeleného čaju spomalí príznaky starnutia


Seniori, ktorí pravidelne pijú zelený čaj, budú v pokročilom veku čulejší a nezávislejší ako ich rovesníci. Vyplynulo to z japonskej štúdie,....

Pitie zeleneho caju spomali priznaky starnutia
BRATISLAVA 6. februára (WEBNOVINY) - Seniori, ktorí pravidelne pijú zelený čaj, budú v pokročilom veku čulejší a nezávislejší ako ich rovesníci. Vyplynulo to z japonskej štúdie, do ktorej sa zapojili tisíce ľudí.



Zelený čaj totiž obsahuje látky s antioxidačnou aktivitou pomáhajúce odvrátiť poškodzovanie buniek, ktoré vedie k vzniku rôznych ochorení. Výskumníci sa pri štúdii účinkov zeleného čaju zamerali na všetko od cholesterolu po riziko vzniku rôznych druhov rakoviny.



Jedným z cieľov bolo odpovedať na otázku, či zelený čaj môže znížiť riziko fyzickej labilnosti, ktorá sa stupňuje s narastajúcim vekom. Yasutake Tomata a jeho tím pozoroval takmer 14-tisíc dospelých zhruba vo veku 65 rokov tri roky.



Vedci zistili, že tí seniori, ktorí pili najviac zeleného čaju, mali najmenej ťažkostí s funkčnosťou pohybového aparátu pri každodenných aktivitách či základných potrebách ako obliekanie sa či kúpanie. "Konzumácia zeleného čaju je významne spojená s nižším rizikom fyzickej labilnosti," uvádza Tomata a jeho kolegovia pre časopis American Journal of Clinical Nutrition.



Okrem zeleného čaju však za týmito výsledkami mohli stáť aj ďalšie faktory. Účastníci štúdie, ktorí pili päť a viac šálok zeleného čaju denne, sa totiž aj stravovali zdravšie, jedli viac rýb, zeleniny a ovocia, boli vzdelanejší a menej z nich fajčilo. Japonskí vedci preto odporúčajú denne konzumovať kombináciu zdraviu prospešných potravín na čele so zeleným čajom.

zdroj:Webnoviny Zdieľajte na Facebooku
Kam ďalej?

Operácia očí kvôli novému televíznemu seriálu?
BRATISLAVA 22. mája (WBN/PR) - Obľúbený slovenský herec Maroš Kramár, známy svojim...

Henrich Krejča: Konečne slobodný naprieč Afrikou
BRATISLAVA 21. mája (WBN/PR) - „Prvý krát žijem so svojimi očami dvadsaťštyri...

Sakrálna geometria Seminár Michael Rice
Bratislava 21. mája - Seminár je určený pre odborníkov i ostatných...

Diskusia: Vytvor diskusiu......

Tip:
Hľadaj japonsko v článkoch na Spravy.pozri.sk

Poslať správu: Pošli správu emailom
Vytlačiť správu:Formátovať článok pre tlač           Späť