• Dnes je: Piatok 25. mája 2018 meniny má Urban

8 pozitívnych účinkov čierneho čaju na náš organizmus

8 pozitívnych účinkov čierneho čaju na náš organizmus

Čierny čaj je nabitý antioxidantmi!

Čaj je po vode najviac konzumovaný nápoj na svete. Ak ste niekedy premýšľali o tom, či je vaša denná šálka čierneho čaju zdravá alebo nie, odpoveď je áno. Čierny čaj je nabitý antioxidantmi, ktoré pomáhajú chrániť bunky pred poškodením voľnými radikálmi, zlepšujú duševnú bdelosť a podporujú zdravie srdca. Tu je osem zdravotných prínosov čierneho čaju.

1. Čierny čaj znižuje riziko Alzheimerovej choroby

Výskumníci študovali 957 čínskych seniorov vo veku 55 rokov a viac. Zistili, že pravidelná konzumácia čaju znižuje riziko kognitívneho poklesu u starších osôb o 50 percent.

2. Čierny čaj posilňuje zdravie srdca

V nedávnej štúdii výskumníci skúmali účinky čierneho čaju na riziko ischemickej choroby srdca. Sledovali viac ako 350 000 mužov a žien vo veku od 30 do 79 rokov. Po siedmich rokoch zistili, že konzumácia čaju je spojená so zníženým rizikom ischemickej choroby srdca, ako aj nižším rizikom závažných koronárnych príhod, ako je napríklad infarkt.

3. Čierny čaj znižuje stresové hormóny

Jeden výskum ukázal, že čierny čaj môže pomôcť zmierniť stresy každodenného života znížením stresových hormónov, ako je kortizol. Muži prešli stresom vyvolávajúcimi situáciami, zatiaľ čo výskumní pracovníci zaznamenávali ich hladiny stresového hormónu, hladiny krvného tlaku, srdcovú frekvenciu a vlastné hlásené hladiny stresu. Zistili, že pitie čierneho čaju spôsobuje zníženie hladín kortizolu. Počas stresujúcej udalosti zažili aj pocit relaxácie.

4. Čierny čaj môže pomôcť bojovať proti rakovine

Čierny čaj je hlavným zdrojom flavonoidov. V jednej štúdii výskumníci skúmali účinky konzumácie čierneho čaju bohatého na flavonoidy na riziko rakoviny prostaty u viac ako 58 000 mužov. Štúdia zistila, že zvýšený príjem flavonoidov a čierneho čaju súvisí s nižším rizikom pokročilého štádia rakoviny prostaty. Ďalšie štúdie ukázali, že flavonoidy v čiernom čaji majú silnú schopnosť zastaviť rast buniek rakoviny vaječníkov.

5. Čierny čaj znižuje riziko Parkinsonovej choroby

Výskumníci zistili, že muži, ktorí konzumujú 421 až 2716 miligramov celkového kofeínu, majú najnižšie riziko vzniku Parkinsonovej choroby. Muži, ktorí denne pijú iba 124 až 208 miligramov kofeínu, čo je asi 1 až 3 šálky čierneho čaju denne, majú tiež značne nižšiu šancu na rozvoj Parkinsonovej choroby. Štúdie ukázali, že u žien je najlepšie piť 1 až 4 šálky čierneho čaju za deň.

6. Čierny čaj pomáha znižovať riziko cukrovky

Štúdia publikovaná v jednom časopise sa zamerala na konzumáciu čaju v súvislosti s vývojom cukrovky 2. typu. V štúdii sa zúčastnilo 40 011 účastníkov. Po desiatich rokoch vedci zistili, že u 918 jedincov sa vyvinul diabetes typu 2. Štúdia ukázala, že pitie čaju a kávy bolo spojené so zníženým rizikom cukrovky 2. typu.

7. Čierny čaj je antibakteriálny

Čierny čaj má silné antibakteriálne a antioxidačné vlastnosti. Výskum ukázal, že fenolické zlúčeniny v čiernych čajoch majú schopnosť inhibovať niektoré typy baktérií. Čierny čaj konzumovaný s medom preukázal, že zabíja baktérie H. pylori, čo môže zabrániť mnohým škodlivým symptómom vrátane vredov.

8. Čierny čaj pomôže uľaviť ťažkému žalúdku

Ak máte ťažký žalúdok, čierny čaj by mohol pomôcť. Taníny v čiernom čaji majú adstringentný účinok na črevnú výstelku. To môže pomôcť zmierniť zápal v črevách a pomôcť zastaviť aj hnačku. Ak ide o silnú dehydratáciu, rozhodnite sa pre čaj bez kofeínu.

Pozrite si náš nový Magazín!

Pravda o sušičoch rúk. Tieto prístroje rozhodne nie sú hygienické!



Počasie